Publicerat: /

Positivt tänkande

Tiden rinner iväg ännu snabbare än vanligt. Jag har nu hunnit studera en vecka och arbetat i snart två. Sen blir det skolvecka igen nästa vecka.
Jag som klarat mig utan kalender i 3 år har nu fullt upp att fylla i min nya händelsekalender.
När man börjar reflektera över det så har dom här senaste 3 åren (3,5 år) varit tuffa och utmanande på sitt sätt. Först det faktum att anpassa sig till att vara förälder, främst för att man blir ”låst” på ett sånt sätt att man inte längre bara kan flyga och flänga och göra vad man vill när man vill. Att alltid sätta någon annan i första rummet. Jag minns jag hade lite jobbigt med just det. Att inte kunna jobba, att inte kunna hålla på med mina hästar och mitt dåvarande företag.
Att sen bli en ”bra mamma” är också en ständig funderare för mig. Det har också varit utmanande. Jag vill göra det bra!
Att vänta en lillasyster, renovera hus och sen mitt i allt ha två barn plus vara ensam med dem mycket. Vilket jag ju var förra året. Lägg till lite studier och bröllopsplanering och det vanliga i livet så var den där soppan ganska välkryddad den också.

Men endå, jag känner mig utvilad.
Eller nja, inte direkt fysiskt utvilad men psykiskt är jag nog rätt utvilad.
Jag ser framemot en välfylld kalender och många bollar i luften. Det är jag bra på!

Att flickorna, just nu åtminstone, är glada varje morgon när det är dagisdags gör allt mycket lättare. Att jag har en man som hjälper till med hushållet och stöder mig i mina val av studier gör också allt mycket enklare.

Alla har vi våra ups and downs på olika plan i livet. Just nu känns det som att det mesta är på uppåtgående för min del och jag är glad att jag har förstånd att njuta av det :)

Mera positivitet till folket!
(Hehe, jo, jag är fullt nykter... 😋 )



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...