Publicerat: / Allmänt

En dammig vind och en summering

Flera har frågat när bloggandet ska ta fart igen. Kanske aldrig har jag svarat. Jag vet fortfarande inte om jag någonsin blir en bloggare igen. Det får tiden utvisa.
 
Men just nu kände jag för att öppna vindsdörren lite på glänt, låta en liten dammig ljusstrimma komma in genom dörrspringan.
Det finns nämligen en hel del där uppe på den dammiga vinden, inuti min skalle. Det mesta så undangömt så jag knappt hittar det själv.
Där uppe på min vind har det varit lite extra dammigt den senaste tiden, enda sedan i september. Det har känts lite som att golvet gett efter och jag har fått balansera på de få plankor som suttit stadigt fast.
Dessutom hade stegen upp till vinden vinkat omkull och jag visste inte riktigt hur jag skulle ta mig ner därifrån för att hämta dammvippan.
Men nu har jag firat mig ner med hjälp av ett rep och har rätat upp stegen igen och hämtat dammvippan. Nu har jag kommit så långt att jag har varit uppe på vinden några gånger och påbörjat storstädningen. En hel del damm behöver ännu tas bort och några plankor spikas fast men jag är på god väg tillbaka till en väl omskött  vind. Hoppas jag, tror jag.
 
För att försöka summera året 2017 så kan man säga att mitt år började med en stor bomb i vardagsrummet, som åtföljdes av olika typer av räddningsarbeten. Våren var praktisk med en hel del fyrverkerier som fortsatte enda in mot hösten. Sen dess har jag försökt att bara hantera små värmeljus och hålla mig undan alla större eldsvådor och samlat krafter. Året har varit händelserikt och lärorikt, gett mig glädje och sorg, samt lagt grunden till ett förhoppningsvis fantastiskt år 2018!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...