Publicerat: /

Semesterfirarna

Skulle vilja skryta om vilken fantastiskt avkopplande semester vi har... Men det kan jag inte 😄

Det visste vi redan från början att med två små, speciellt en livlig liten dam på 1,5 år, går det inte att slappna av en sekund.

Får Milaya plaska i poolen eller hålla på i lekparken så sköter hon sig själv ganska okej, men Yamila ska såklart ha hjälp för att kunna göra allt. Så någon romantisk honeymoon har vi då inte.

Vi har det alldeles underbart i värmen och i solen, vi har varit ut på små äventyr så som en djurpark och en monkeypark, vi har gått många timmar med flickorna i varsin vagn och vi har badat varje dag antingen vid stranden eller i poolen. Först idag kom Yamila fram till att poolen var kul, innan dess har hon hållit sig på land. Och hon vägrar att sätta fötterna i sanden på stranden utan skor. Lilla vännen klarar inte av det, divan haha 😊

Som sagt, underbart MEN ojojoj vad våra två flickor kan vara jobbiga!
Det är ett evigt gnällande från den äldre damen. Jag vill, jag vill, jag vill är chargongen från morgon till kväll. Eller så är det tvärtemot, jag vill inte... 😣
Dessutom är hon expert på att skrika, ropa och berätta högt och ljudligt om det är något som inte är som hon vill. 
Yamila är av lugnare natur men är just nu i åldern, ”själv” säger hon... Och när hon inte får göra själv så är det skrik som gäller där också. Men i övrigt är hon lite tystare än sin storasyster, än så länge 😉
Men yamila har haft feber några dagar och fått stanna mest i vår lägenhet med den ena av oss och den andra har fått roa Milaya.

Vädret har varit jättebra mest hela tiden och många dagar har varit molnfria. Första veckan behövde man inte ens en extra blus på kvällen. 

Men som sagt, någon lugn o ro har det inte varit. Jag har inte fått mer än max 15 minuter i en solstol åt gången 😊 småbarnsåren är ljuvliga inte sant?!

Men vi fortsätter att njuta på vårt sätt och ännu har vi flera äventyr inplanerade innan det är dags att flyga hem igen.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...