Publicerat: /

Mitt uppe i en skolvecka

Idag blev det sisådär 11 aktiva timmar i skolbänken och 13 timmar hemifrån.

Först 8 timmar på Novia i Vasa, sen 3 timmar på YA i hemma i den egna trakten och förståss några timmar i bil.
Förutom att jag inte fått träffa flickorna (förutom sovandes i sina sängar) sedan imorse kl 07.15 så gillar jag ändå sånahär långa dagar med fullt program. Det får en att veta att man lever 😊

Jag gillar starkt pedagogik som vi har kurser i på flera olika sätt. Förskolepedagogik & allmän pedagogik är dom vi haft hittills men i vår har vi två nya kurser som jag ser framemot.
Allt (nästan) är så intressant så jag har svårt att bestämma vilken riktning jag ska ta.


Jag vill jobba med småbarn, samtidigt är jag intresserad av att testa på så mycket annat. Barnskyddet, ungdomsvård, missbrukarvård, kurator och även socialskötarjobb skulle intressera mig. Hur ska man någonsin kunna bestämma sig vad man ska gräva ner sig djupare i?! 
I utbildningsväg är jag nästan i himlen, även om såklart fysiska timmar i skolbänken kan vara lite småtråkiga och kännas mindre givande för stunden. Men ämnena i sig är väldigt intressanta!

Imorgon blir det en lång dag igen, 8.30-18 i skolbänken, så nu är det antagligen dags att försöka få lite sömn!

Tummen upp för innebandyn som gick över förväntan i fredags! Och tummen upp för utbildning samtidigt! 👍😋



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...