Publicerat: / Allmänt

Näsor och ”pomfritt”

Är verkligen ingen bra kombination!!!

Jag är egentligen förvånad att det här inte har hänt tidigare! Att det faktiskt är första gången på två år och nästan fyra månader som Milaya petar in något som fastnar i näsan!



Och hon väljer en pomfritt!! Ganska kul så här i efterhand men mitt vanligtvis lugna jag i paniksituationer höll faktiskt på att få panik i några sekunder.
Det enda jag tänkte där vid middagsbordet igår var att ”SHIT, jag skulle ju köpa en ny pincett, hur f*n ska jag få ut den?!”
Jag trodde först det var en köttbit, som hon själv i rena paniken sög upp längre in i näsan. Sen försökte hon peta ut den och den for ääännu längre in. Innan jag hunnit få bukt på sprattlande armar och fått kontroll över situationen tog det ju någon sekund. Det jag ännu trodde var en köttbit satt långt upp i näsan och gjorde såklart jätteont!
Försökte få henne att fräsa ut eländet men den satt kvar.
Sen slog det mig att en örontops måste funka. Hämtade en sån med en förvånandsvärt lugn Milaya och sen hålla fast henne i soffan och förklara åt en två-åring att hon måste vara still fast det gör ont... lätt som en plätt, eller så inte!

Men efter bara ett försök så kom den halv brända pomfrittänden ut... Över en cm lång och jag pustade ut över att slippa åka in till akuten med två små alldeles själv och säga att det är en pomfritt i näsan.

Men jag är rätt säker på att hon inte kommer stoppa något mer i näsan! ;) Skypade med pappa senare på kvällen och hon sa själv ”inte stoppa nånting i näsan...”

Vår lilla galna söta två-åring, hur ska man veta om man inte testat? :)

Bild med äckelvarning längst ner om ni är känsliga!




Postat av: FruZ

Oj så de kan gå! Inte visste jag heller förrän igår att man kan få en mini-bit av ett Marie-kex att fastna i inne örat men som tur kom den ut av sig själv (efter lite sidohuvud skakningar ;) Visst kan man när man är två :)

Svar: När man är två är världen väldigt stor och allt ska prövas. Det var en som sa häromdan att två-åringar är livsfarliga, vilket stämmer rätt bra! :)
Patricia

2014-09-10 @ 22:28:49
http://fruvz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...