Publicerat: / Allmänt

Något som ni inte visste

Jag har ju som sagt varit på ett litet förmiddagsäventyr idag.
Jag har varit på ett möte med en väldigt intressant kvinna.

Något som ni troligen inte vet om mig är att jag tror starkt på andliga ting.
Jag är inte mycket för gud och tror absolut inte att han skapade världen på sju dagar och hela den storyn. De som tror på gud och bibeln får göra det och jag vill inte ta den diskussionen om vad som är sant eller inte. Alla tror på vad de vill!
Det jag tror på är andevärlden. Jag tror på ett liv både före och efter detta, jag tror på änglar och sk. guider. Jag tror på att våra avlidna nära och kära finns här för oss. Människor som djur.
Jag tror även på att det finns människor som kan vara språkrör och förmedla detta till oss simpla människor.
Denna åsikt och allt detta har varit en del av mitt liv, jaaa, väldigt länge. Hela mitt vuxna liv och mina tonår också.
Det är bara något som man inte pratar om med vem som helst och var som helst. Många har starka åsikter, vilket är helt okej. Men det är också något privat som många vill hålla lite för sig själva. Vissa människor kan vara hårda och döma. Vilket ju är lika dumt som att döma andra trosuppfattningar.

Det jag alltså gjort idag är att jag träffat en kvinna som är medial, och fått medial vägledning.
Under en medial eller också kallad andlig vägledning så förmedlar mediumet bilder, känslor och ord som kommer upp vad gällande din livssituation och dina specifika frågor.
Dessa budskap kommer från ”andra sidan” från dina guider (kan skriva mer om vad guider är sen) eller också från avlidna nära och kära som vill på något sätt hjälpa dig och därför sänder budskap till dig.

Jag har träffat flera olika mediala människor genom åren och fått höra vad de har att säga och även fått ställa mina egna frågor. Och har fått svar på många av dem också.
Efter ett sådant här möte är man så lugn inombords, samtidigt som man har fått mycket att bearbeta och fundera på. Man behöver inte ta allt bokstavligt och vissa saker är föränderligt för ens öga, jag menar att man kan tolka det lite som man själv känner. Men andra saker går inte att tvivla på och människan som pratar med en berättar sådana saker om ens liv som denna inte kunde veta om ingen ”skvallrat”. Jag fick t.ex. flera budskap av min älskade avlidna farmor idag. Och kvinnan som gav mig budskapen visste sådana saker om min farmor som hon inte kunnat komma på från tomma intet. Så det fanns inga tvivel om att min farmor var där.

Nu sitter några och skrattar, några fnyser och andra har kanske blivit riktigt nyfikna. Allt är helt okej, vilken reaktion ni än har så är det okej. Sålänge jag får leva mitt liv så får ni leva ert och tro på vad ni känner är rätt för just er.
Jag tycker det är väldigt tryggt att veta att livet inte slutar när detta slutar, att våra kära finns här för oss även i livet efter detta och att vi har beskyddare/guider som vägleder oss genom livet.
Att änglar faktiskt finns, både här bland oss som vardagshjältar och som väsen vi inte riktigt kan förstå.

OCH nu när jag efter x antal års bloggande nu berättar om den här sidan av mig så får ni säkert framöver läsa mer om det här. Det är ju en helt annan värld :)


Så nu kan jag lägga mig till ro ikväll med några nya insikter och andra bekräftade. Tyckte väldigt mycket om just den här kvinnan så ska absolut träffa henne igen!



Postat av: Anonym

Kva häftit! Säkert mäktigt...

Svar: Jätteintressant! :)
Patricia

2014-09-05 @ 12:29:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...