Publicerat: / Allmänt

Alone again

Jag och flickorna alltså :)
Pappa Juan är igen borta ett par veckor. Borde vara totalt 3 veckor kvar nu. Fast det egentligen borde varit över för denna gång så har arbetet som vanligt dragit ut på tiden. Leveransproblem och sånt som alltid spelar in. Men vi börjar känna oss vana nu att ta hand om oss själva, tjejerna och jag. :)
Idag har vi en sådan där ”ta dagen som den är” -dag.
Började med lite sovmorgon. Speciellt M. som jag fick väcka strax före kl 10.

Sen har vi hjälpt min far med att plantera vår nya häck.
För er som inte känner till det så kan jag ju nämna att vi (min familj) och min far bor under samma tak. I två olika bostäder. Vi i den större delen och pappa/moffa i den mindre. Sen bor han i praktiken största delen av året vid sommarstugan som är en fullt vinterbonad bostad också....
Vi har alltså planterat häck, blev efter Juans önskan en granhäck, som är grön året om. Och i Holland är en granhäck faktiskt ganska exotisk :) och dom ör snygga om dom sköts rätt. Så en granhäck längs med vägen blev det. Sen inne på gården ska ännu en häck planteras. Men nästa år. Då blur det en Aronia har jag bestämt. Då får männen inget att säga till om :)

Barnens äppelträd har också kommit ner i jorden idag.



Nåja. Efter planterandet har vi inte gjort mycket. Plockat på härinne. Just nu leker lillan på sin lekmatta, Milaya gör lite ditten och datten. Och jag bloggar, surprise surprise..!

Noll planer och noll ambition för att hitta på något speciellt. Vädret är underbart idag så vi ska nog strax gå ut och ta vara på solskenet!
Kanske ta med pållarna för lite bete i skogen.




Postat av: emiza

Kika gärna in på min blogg om du vill vara med i veckans blogg,

2014-09-29 @ 15:52:53
http://eemiizas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...