Publicerat: /

Ganglion

Kanske för er ointressant information men jag berättar ändå...
Jg lider av Ganglion, ledvätska som tagit sig ur sin ”kapsel” i handleden.
Kan bero på många orsaker. Överansträngning, artrosbildning o.s.v.
I mitt fall beror det nog på mitt Hypermobilitetssyndrom, överrörlighetssyndromet. Mina handleder är väldigt överrörliga och det finns liksom inget stopp.
Så nu har jag sen i somras lidit av det här med ledvötskan som sipprar ut och gör en öm ”bula” på övre handleden. Värker i hela handleden emellanåt och ifall jag gör någon rörelse jag inte borde.
Det har hur som helst stått på nätet att man ska avvakta och att det kan försvinna av sig själv. Det har jag gjort och varje gång det börjar försvinna så gör jag någon fel rörelse och mer vätska pressas ut.
Som t.ex. imorse när jag förde bilen på service. Skulle bara plocka upp en av Milayas grejer från golvet och stödde mig lite på armen, handen... Handleden. Och nu är den där bulan och värken här igen. Och smärtan när jag stödde på den är som 7 knivhugg ungefär, skulle jag gissa...
Dags att besöka hvc tror jag!
Snygg bild varning...




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...