Publicerat: / Allmänt

Ditten och datten

Lite lättare till sinnet är jag idag!
Igår kväll var jag allmänt "grumpy". Vi börjar bli så trötta på situationen i Åbo. Det har redan dragit ut så mycket att det har gått nästan dubbelt så många veckor som det var meningen att Juan skulle vara där. Han är också helt less på allt och vill inget annat än att få stanna hemma framöver. Allt som dragit ut har berott på yttre faktorer, såsom det kan göra inom byggbranschen. Leveranser och annat som varit försenade. Alltså inte Juan och hans killars fel att det dragit ut... Men allmänt surt är det hur som helst!
Idag har jag dock hittat positiviteten i mig igen och snart får jag åka till frisören med lilla Yamila på släp.
 
Yamila har föresten mitt i allt blivit dunderförkyld. Bröt ut igårkväll och vi har haft en orolig natt med en väldigt täppt näsa. Ni som har/haft småttingar vet hur jobbigt det är för en bebis att vara förkyld...
Jag har nässpolare och nässug och båda används flitigt nu. Tar lite emot att släpa med henne till frisören men jag resonerar som så att hon mår inte sämre där en halvtimme än här hemma samma halvtimme. Och annars skulle jag få avboka tiden för jag har ingen som kan ställa upp just nu.
Mormor jobbar, morfar är i ett varmare land, morbror jobbar han också och jaa.... Juan vet ni redan var han befinner sig ;)
 
Just nu sover Yamila på soffan och låter lite som en sjuk traktor... halvsnarkandes typ... Stackars lilla, tycker så synd om henne just nu.
Milaya är också lite småsnorig men hon är så stor nu att man inte känner sig hjälplös på samma sätt. Fröken mådde för övrigt bra och var glad att få tillbringa dagen på dagis. Alla barn där småsnorar nu i höstrusket ändå.
 
Jag då, joo... Imorgon ska jag till min "spåtant"/mitt medium igen. Får se vad det mötet ska ge den här gången. Har inga specifika frågor utfunderade och inga större bekymmer som ska redas ut, utan åker dit mest av ren nyfikenhet.
Så lite egentid i form av medial vägledning blir det imorgon för den här morsan!
 
Såhär ser det såklart inte ut under mötet men såhär "sagolikt" skulle jag önska att det såg ut ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...