Publicerat: / Allmänt

Sveipur den fantastiska

Förra veckan var jag till Sundom och hälsade på mina fina fyrfotade älsklingar. Allt för länge sen sist då vi ville få renoveringen färdig och jag haft dåligt med barnvakt.
Men nu när Milaya är på dagis på onsdagar så har jag ju chans att göra såna saker som är lättare utan henne nu när jag har fullt upp med att orka med mig själv.




(hästarna stod inne denna förmiddag pga det irriterande snöovädret just då)

Hästarna mådde såklart bra, som jag redan visste, och jag längtar sååå efter att få hem dom igen och kunna sitta upp på hästryggen.

Träffade några olika människor i sundom... och det ser ut som nu att jag inom en vecka eller två har sålt den helt fantastiska islandshästen Sveipur.



Hjärtat gråter men förnuftet är riktigt positiv till det här.
En kärleksfull familj ska köpa honom och han får stanna i Sundom i samma stall där han är nu. Jag får träffa honom hur mycket jag vill och även låna honom vid behov.
Dessutom finns det ingen chans att jag ska hinna med flera ridhästar själv de närmaste åren så hästen förtjänar mer. Själv lämnar jag med en islandshäst, den som är mig allra närmast hjärtat, Byr. Sen har jag ju också ponnyn Klipper som nu är på Replot men som också stannar i min ägo.

Sen ser det ut som att det ändå blir 3 hästar på Börknäset i sommar men det berättar jag mer om sen! :)

Jag är iaf väldigt glad för Sveipurs skull, längtar som tusan till sommaren och hästliv igen!!







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...