Publicerat: / Allmänt

En dag i stan

Medans Milaya varit på dagis idag så har mor och jag varit till Vasa och shoppat lite. Hade helt glömt bort hur det är att ströva runt utan en barnvagn på släp, kom också på hur bra det ibland är att ha barnvagnen så man själv inte behöver agera klädhängare ;)
Hittade och letade bara kläder till Milaya som vanligt. Hon växer så snabbt! Nu var största behovet här blusar i storlek 98, 92:orna börjar bli små.
Fast jag skyller lite på att vi använder alltid torktumlare, så kläderna krymper lite. Men hellre får kläderna krympa lite än att jag ska stå och hänga tvätt dagarna i ända! Vilket jag verkligen avskyr att göra, så tidskrävande och oändligt! Så enkelt med torktumlaren :)

Nåja, en massa kläder åt fröken, sen kunde jag inte hålla mig utan köpte en urgullig dräkt till lillasyster också :)



En blus och en sportbh till mig själv blev det faktiskt, så helt utan blev jag inte.

Sen kollade vi in Suvi loppisen i Sunnanvik på vägen hem. Hittade himmelriket där med inredningsgrejor från något restparti gissar jag det var. Köpte dock inget idag men dit ska jag igen!

På själva loppissidan hittade jag en vår/höst halare till Milaya för 8e. Inte perfekt men helt okej för dagis/hemmalek.
En bakbok till min bakande sambo hittade jag också, ny dessutom för 7e!

Det var lite om shoppingen.
Ikväll har vi bara tagit det lugnt och ätit god kinamat från Chili Lime som jag tog med hem idag. Mums!
Milaya var extra trött och grinig efter dagen på dagis. Men lite mys har vi hunnit med ♥







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...