Publicerat: / Allmänt

Hot Tisdag

Idag har det varit HOT! Vår mätare utomhus har stått rätt stilla på +30 grader hela dagen, i skugga! (+27 inomhus) Dessutom blåser det inte mycket här på backen och senaste dagarna har det inte blåst alls. Så ganska tjock luft men klagar inte. Dock nästan för varmt för att vara ute längre stunder åt gången. Hästarna vill också stå inomhus dagtid, både p.g.a. värmen och alla flygande odjur.





Fixade ett elstängsel till träningshagen idag medans barnen sov. (Eftersom männen aldrig får tid att fixa ett riktigt trästaket). Svetten rann men oj vad jag njöt av att kunna jobba lite och få njuta av sommaren på min hästgård.



Annars har vi bara varit hemma idag. Imorgon ska nämligen Milaya till dagis igen efter 3 veckor semester. Visst kunde jag ha henne hemma hela sommaren men hon älskar verkligen att få åka till dagis två dagar i veckan. Här för några dagar sedan frågade jag henne på morgonen "Vad vill du göra idag?", "Daaaagis" blev svaret. Hon pratar om dagis varje dag. Så det känns helt okej att låta henne åka två dagar per vecka även om det är sommar. Då hinner jag också njuta och umgås mera med lillasyster vilket känns väldigt bra. Hon får annars vara "bara med" då storasyster kräver en hel del uppmärksamhet. :)

Så tillbaka till vardagen imorgon bitti med dagisskjutsande.


Så här varma dagar får Milaya dricka trip om det är vad hon ber om. Annars brukar vi ha dem för utflykter och sånt. Men dagar som denna är det huvudsaken att få i småttingarna vätska. Så idag blev det flera trip!

Och även Yamila som inte varit speciellt varmblodig hittills har haft varmt senaste dagarna.



Nu är det dags att ta natt, ännu en dag har passerat och Yamila blir 2 månader på torsdag! Hjälp!!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...