Publicerat: / Allmänt

Hästsöndag

Igår var en av de bästa söndagseftermiddagarna och kvällarna på länge!
Jag och två av tjejerna som håller till i mitt stall lastade Byr och for till Sundom för att få privatlektioner av Stefán Sturla.



Byr var dock inte det minsta intresserad av att åka transport och vägrade gå in. Efter sisådär en halvtimme av övertalning så var hästen äntligen inne i transporten. Han har alltid varit lite tveksam men alltid gått in i princip genast. Men inte igår. Han hade helt enkelt inställningen att "jag vill inte gå in". Väl inne var han hur nöjd som helst igen.
I sundom fick vi flera aha-upplevelser. Först skulle Stefán sko Byr men ett missförstånd av oss båda, han trodde jag skulle ha med skor och jag trodde han skulle ha skor... Så imorgon kommer han till Närpes och skor istället :)
Så vi hoppade alltså över det momentet och hade en islandshästhistoria och ridgrundsföreläsning istället. Jag har lyssnat till samma flera gånger förut under hans kurser men för tjejerna var det nytt!
Efter det blev det privatlektioner. Halvtimme x 2 för oss alla. De andra två bytte häst men jag red min egen båda halvtimmarna. Min största aha-upplevelse var nog att Byr kräver ännu mindre vikthjälper än jag trott, har helt klart överdrivit dem... För de andra var det kanske hela sitsen som blev dagens största lärpeng.
Sen kämpade både Stefán, jag och till sist även tjejerna med att få Byr in i transporten igen... Så nu ska här övas att gå in i hästtransporten!!


Drn här bilden är från förra gången Byr åkte transport, utan större bekymmer...

Efter grillmat vid Sundoms Grillo så kom vi hem kring 22.30 :)
Bilder togs med Malins systemkamera så bilder blir det när hon skickat några bilder till mig.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...