Publicerat: / Allmänt

Frihet, hovklapper & skönhet

Friheten man känner på hästryggen, hovarnas klapprande och den underbart sköna naturen...
Detta måste upprepas, ni som inte gillar hästar eller av annan orsak inte upplever världen från hästryggen, missar något stort i livet! ;)

Ni som inte är intresserade av mina hästinspirerade inlägg kommer att bli såååå trötta på bloggen denna sommar. Jag själv är så inspirerad av mig själv, att fixa till denna kropp efter barnafödandet och också att utveckla mig och Byr. Nu när jag bara har en isis känns det som att jag vill satsa och drömmen är att våga mig på att tävla nästa år! Får se då vad det blir av den saken men just nu känns det åtminstone jättebra mellan Byr och mig, än bättre sen i söndags! Och hästen kan ju, bara jag som behöver utvecklas, med hästen!

Att ha hästgalna tjejer i stallet nu under sommaren tror jag också ger en kick, dom är så inspirerande alla 3.

Ikväll, efter att barnen somnat tog jag mig ut i stallet där en av tjejerna höll till med norska släktningar. Byr hade just gått ett lätt pass på banan så jag sadlade på honom igen för en tur ute i det fria, aaahh så underbart! Tog rundan genom "Börknäsbyn" och sen runt via Yttermark dagis också. Ganska exakt en timme med bra fart på.

Här får ni njuta av bilder som bara berättar en liten bråkdel om hur härligt det faktiskt var ikväll. Perfekt temperatur, sol, stilla, tyst och bara vi två...














Solen & jag i en gemensam selfie!


Min fina och svettiga springare. Helt bäst i världen!


Alla 3 hästarna återförenade i hagen och dags att ta natt!


Postat av: P i X E L I E - Erica Pettersson

Åh! Vilka härliga bilder! Jag kan verkligen tänka mig att det är underbart i hästvärlden. Speciellt ridturer sådana fina dagar som det varit den här sommaren... :-D

Hästar har i hela mitt liv varit mitt stora intresse, men jag har tyvärr aldrig kunnat vara i närheten av dem. Vi har nämligen KRAFTIG allergi i familjen. Astma; vilket betyder att det bokstavligen kan vara dödligt om personen utsätts för det.
Men det har varit en stor sorg för min del att inte kunna befinna mig tillsammans med hästar, då jag inte är allergisk.

Hoppas du får vara med om många sådana härliga ridturer innan sommaren är slut :-D

Svar: Tack snälla du! Tråkigt att du inte har kunnat hålla på med hästar. Hoppas du har nåt annat som ger dig samma kick som hästarna ger mig! Fin blogg du har! :)
Patricia

2014-07-23 @ 21:11:12
http://pixelie.webblogg.se
Postat av: my

Så härligt! :D

Svar: Ja, tror bara hästmänniskor förstår känslan :)
Patricia

2014-07-23 @ 21:13:18
http://monkiapa.blogg.se/
Postat av: Katta

Hej! Jätte fin blogg du har:). Skulle verkligen betyda guld om du ville kika in på min blogg också. Kram.

Svar: Tack va snällt! Du har också en härlig blogg, keep up with the good work :)
Patricia

2014-07-23 @ 21:14:38
http://shettisdrottning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...