Publicerat: / Allmänt

Ur vartenda hål

Hahaha... Ikväll var den mest ofräscha kvällen på länge. Jag, som är van med det mesta inom mitt jobb på sjukhus är ju inte så gräslivad så det är mest komiskt.
Det är ju egentligen helt naturligt och med småbarn rätt vanligt att det händer olyckor :)

Ibland när Milaya äter för mycket på en gång så kommer allt upp igen. Hon vet liksom inte när hon borde sluta antar jag.

Så vid middagen ville hon fortfarande ha mera att äta efter avslutad middag. "Javisst får du mera mat, vill du ha gröt?"
Svaret blev ja och jag fixade en liten snabb grötportion åt fröken.
Tog inte många skedar innan precis all middag kom ut igen. För att inte gå in på detaljer... :)

"Juan kom och hjälp" ropade jag till mannen som redan intagit sin plats på soffan. Män och förkylningar, ni vet ;)

Torkade upp hela faderullan och jag tänkte att damen kan ta ett bad på samma gång.
In i badrummet, av med kläderna och Milaya ställde sig mitt i badrummet för att vänta på att jag skulle få in badbunken i duschskåpet och hon kunde börja plaska. Självklart står hon i en egen stor blöt pöl när jag vänder mig om... Suck!
"Jaha, in i badet så får mamma torka golvet"
"Bada bada.... wihiii"

Torka, torka och sen intar jag plats på pallen invid duschskåpet för att övervaka den ivriga baderskan.
Och vad ser jag två minuter senare!!
Lilla fröken ställer sig upp och intar sin specialmin. Två ynka sekunder senare hörs plopp... plopp... Morsan hade ingen chans!

Upp med damen fort som bara den ur badet och igen,
"Juan kom och hjälp"
Skrattandes åt bedrövelsen ger jag över barn och handduk till sambon och börjar städa.
Innan vi vet ordet av är det visst lite överallt och Juan påstår att han hade stuff under fötterna och damen lite här och var.
In med damen igen i duschen och en ordentlig skrubbning senare är allt under kontroll.

Jaa... Allt detta inom sisådär 10 minuter. Älskade småbarnstid och älskade unge som låter mamman ha fullt upp :D


Sen får inte utelämnas att stadens nya avloppsystem, som tagits i bruk för bara någon månad sen här hos oss, en liten stund senare visade sig ha slutat tömma sig. Männen i mitt liv, pappa, bror och sambo fick pumpa ut "stuff" i diket och hoppas på att hjälp kommer imorgon. Så jag vet iaf var vi inte ska leka imorgon... Usch!

En riktig skitkväll :)



Postat av: Anki

:) Det där hände oss för en tid sedan också. Noah var i badet.. och så plopp... "kacka" ropa ungen. Hann aldrig reagera men snabbt fick jag i alla fall upp honom ur badet. :) Jo, härliga småbarnstid. :)

2014-01-29 @ 10:10:28
http://www.roosbacken.fi
Postat av: Malin

Hahaha oj jiesus ja kan rektit sii a framfö me :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...