Publicerat: / Allmänt

I skolbänken

Dagen i skolbänken gick riktigt snabbt!
Kan ju förståss bero på att vi först hade information och presentation, sen fotografering för studiekorten som man nuförtiden tydligen får direkt i handen! För sisådär 12 år sen då jag gick i den skolbyggnaden senast så tog det flera vevkor att få dem, tiderna förändras ;)

En hel massa skolmaterial var det första vi fick. Till och med ett USB minne...



Det är alltså Vasa Vuxenutbildningscenter som ordnar utbildningen och jag menar bli ekonomie inriktad merkonom när jag är klar. Hälften av gruppen ungefär går den utbildningen parallellt med Yrkesexamen för ekonomiförvaltning som är lite snävare men för de som redan jobbar med bokföring etc..
I slutändan är det ganska samma kom vi fram till idag :)

Ännu mera info senare och lite matematik för att väcka hjärnorna så var dagen slut.

Jag har sån tur att vi är flera härifrån som åker tillsammans så då blir det både roligare och billigare. Plus en hel del andra närpesbor var på plats idag. Närpes vann nog vad gäller deltagare om man ska tänka procentuellt ;)

En bra dag med för en gångs skull vettiga lärare som är lätta att orka lyssna på. Det här blir bra :)

Och Milaya har lärt sig att "mamma i skolan" när hon varit med mommo idag!


Postat av: Linda

Var no bra hitche :)

Svar: Absolut! :)
Patricia

2014-01-31 @ 19:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...