Publicerat: /

Helgen & Hemmaturnering

Hoppsan!
Helgen gick visst av bara farten!
Fredag kväll var det som vanligt innebandyträning, med den tidigare träningstiden nu i december. Sen blev det Idolsoffan och Juan var väl måttligt road av mig stenfokuserad i tv-rutan.

Lördag led jag av värsta migränliknande huvudvärken och gick runt och kisade med ögonen ända tills kvällen. Mina bihålor som är smått inflammerade men börjar bli bättre!
Sen blev det självständighetsmiddag tillsammans med brorsan, hans sambo och Elias. Och vår mor.
Jag fixade lutfisk/julmat till brorsan, mamma och mig själv och sen blev det en stek med vitlöksgratäng till dom ”ingifta” i familjen, som inte förstår sig på lutfisk ;)
Kan berätta att några gånger i året har vi alltför litet kök, som när det vankas jul t.ex!
En hel del pusslande innan allt är färdigt och redo att ätasav en hungrig skara med folk. Som tur är så tycker jag om att koka mat åt andra.

Igår, söndag, var det dags för hemmaturnering för SC Saragoza! Jag är nu med på listan av lagets spelare och blivit tilldelad spelnummer 16. Bra för jag gillar nr 16 :)
Så igår spelade jag mina två första matcher!
Men lagen i division 3 är duktiga och det är ett högt tempo, snabba byten och alla ger järnet. Så som nybörjare kn man inte förvänta sig att vara bäst. Tar minst ett år att skapa en rutin och börja hänga med ordentligt i spelmönstret t.ex.Men jag gjorde inte bort mig och är helt nöjd med min insats. Höger anfallare blev jag tilldelad att vara, shit tänkte jag, men gick som sagt bra. Efter två perioder var jag dock trött och bänkade mig sista perioden i första matchen. Vi vann 4-1 mot kauhajoki. Kristinestadsborna var överlyckliga :) Typ sverige-finland feeling mellan kstad och kauhajoki ;)

Andra matchen var jag vänster anfallare men efter bara halva första perioden hade Töysäs damer lyckats få in 4 mål, så då satte Mats flera av oss nyare på bänken och dom erfarna och sjukt duktiga tjejerna fick ta över spelet. Vi kämpadr tappert hela matchen, några mål fick motståndarna in på ren tur och matchen slutade till sist 8-7 till töysä, efter att vi fick in det sista målet några sekunder innan matchen slutade. Snopet men alla gjorde sitt bästa och det är huvudsaken!
Så, nu fick ni en turneringsrecension också ;)

Idag pysslar vi och pyntar. Fixat en julkorg imorse och sen har vi städat, plockat, tvättat och tagit fram julgranen som vi sen klär senare idag.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...