Publicerat: / Allmänt

Bloggpaus & Rasmus

Hinner inte riktigt med bloggen just nu!

Fullt upp med svärföräldrar, hemmasambo, två små och dessutom nu två hästar på hemmaplan!

I söndags for jag iväg till ett ganska stort stall söder om björneborg som sålde x antal shetlandsponnyer.
Blev genast kär i en liten skäck med hjärtat på rätta stället. Tittade också lite extra på en liten en med exakt samma färg som Byr. Men han var lite väl busig när jag tog ut honom på gården. Så lotten föll på denna lilla goding som jag nu bestämt att kalla för RASMUS!
Hans riktiga namn i passet är Air Raid Siren (f: 2013) och han hade inget smeknamn, så fick hitta på ett eget. Efter en del beslutsångest så kom jag fram till att han är en Rasmus :)



Skitig och söt som bara den, vet inte hur jag ska lyckas få honom ren utan att låta honom ligga i ett badkar ett par dygn. Det bästa vore att klippa honom men då skulle jag behöva ha honom täckad och det funkar inte så bra i skogshagen. Vi får se hur det blir. En snäll kille verkar han vara med fint steg, fina linjer och väldigt social. 
Hittills är jag mer en nöjd med min bebis och Byr har tagit på sig farbrors rocken och hatten :)

Plötsligtblev Byr så stor!!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...