Publicerat: / Allmänt

Nystädat hem

Städa städa varje fredag,det tycker jag är kul... eller kanske inte men det ska ju göras i allafall!
Fullkomligt älskar ett nystädat hem som doftar fräscht och känns rent.
Att få undan alla tusentals leksaker är också skönt för en stund. Nu är det dock bara en halvtimme kvar av friden innan den underbara tvååringen börjar stöka till igen när hon kommer från dagis. Men jag tröstar mig med att detär bara sisådär 10-12 år kvar av leksaker runt huset. Sen blir väl pojkvänner och sånt mera intressant :/ :)



Idag var det alltså städning på schemat och imorgon har vi sk. företagsfest här hos oss. Så hela dagen går nog ut på att förbereda så smått inför den. 19 pers. plus två spädbarn tror jag vi räknade oss till att bli. Tur att vi har stort hus,terass och gård! :)




Yamilas (och Milayas) vagga har fått flytta ut i stora rummet nu när Yamila fått en spjälsäng istället. Lilla damen blir så snabbt lång!
Och träväggen som ännu ska bli fotovägg. Men väntar tills jag har samlat ihop tillräckligt många fina svartvitafoton för att göra ett bra "mönster" på väggen.


Muspisen som ännu är oanvänd. Den ska sprakas i nu under hösten och vintern :)




Gillar starkt min "filtlåda".


Den sköna gungstolen är lite malplacerad men den har jag fått av mormor & morfar så den betyder mycket för mig.


Köp ALDRIG ett glasbord. Åtminstone inte om ni har småbarn... Små händer överallt!


Tv-hörnan där jag sitter just nu och dörren ut till terassen.

En liten glimt av vårt hem.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...