Publicerat: / Allmänt

Kaos

Nu måste jag börja skratta åt eländet!
Igår börjadr vi dagen på familjestugan som öppnade igen efter sommaruppehållet. Alla barn var allmänt överspända och Milaya var trött. Som vanligt skulle barn dra och riva loss hennes fina hår... undrar om hon snart kommer vara skallig.
Det var iallafall kaos som slutade med att jag hade milaya i famnen och på nåt sätt kördes en 3 åring på mig med en brio gåkärra när jag tog ett steg bakåt och tappade balansen helt. Jag, Milaya och 3-åringen for i golvet. Barnen klarade sig bra men var såklart förskräckta och jag klarade mig med uppskrapade brännmärken av heltäckningsmattan på ena handen och några blå knogar... Så dumt och onödigt! Vet verkligen inte hur jag lyckades med det där och det som gjorde mest ont var nog stoltheten!
Handen gör lite ont idag också om man får vara lite ynklig... :)

Idag började dagen också lite pulshöjande. Skjutsade Milaya till dagis. Närvi kör förbi hästhagen frågar hon Var är Klipper? Antagligen under vindskyddet svarar jag och tänkte inte mer på det. När jag kom hem igen märkte jag att hagen faktiskt bara innehöll en häst!? Tur nog visste jag att Klipper själv inte skulle ha gått långt. Hittade honom någon minut senare på vår gräsmatta och han kom snopet fram till mig och följde mig som en hund tillbaka till hagen. Han visste nog att han gjort nåt dumt! Tyvärr beror det nog på litet gräs i hagen och massa gräs utanför hagen och litet elektricitet i staketet. Börjar vara dags för extra utfodring i form av hö!
Dessutom skulle en dam komma och provrida Byr idag men hon har blivit sjuk så det blir inget av det. Vilket betyder att jag och Yamila får en slödag. Alltid nåt! :)

Idag är det faktiskt mest komiskt med alla motgångar som skett på sistone. Lite humor... Hoppas dock på medvind nu resten av veckan!! :)


Postat av: Anonym

Ja visst var det livat i tisdags! Själv såg jag fallet ur en annan synvinkel! 2 åringen stod stilla och tittade på då du hämtade in M som var på rymmen och då ni kom in baklänges så hann inte 2 åringen flytta på sig. En olycka händer så fort. Tur att allt gick bra iallafall och inga större skavanker uppstod! Vi får hoppas på lite lugnare tempo nästa tisdag!

2014-08-28 @ 13:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...