Publicerat: / Allmänt

Sjukt trött...

... på att vara gravid har jag varit den här helgen!
Sammandragningarna har börjat vara irriterande på ett nytt plan nu. De är verkligen stenhårda och ofta. Mer obehagliga än sjuka men gör det ändå jobbigt att hålla på med vardagen och lillfröken.
Värker här och där och alla ställningar är obekväma. Dagarna känns långa och ungefär som ett maraton varje dag.
Och jag försöker verkligen att inte klaga men med en sprallig, småtrotsig, "vill göra allt mittemot-dotter" är det rätt skitjobbigt. Och då är hon ändå väldigt hjälpsam och snäll!

De som påstår att man ska njuta av sista tiden får dra något gammalt över sig. Omöjligt att njuta de här sista fem veckorna. Mycket bättre sen när liten är på utsidan. DÅ ska jag njuta, hur jobbig vardagen med ett småsyskon än kan vara.
Kan säkert bli problem med svartsjuka, kanske ett kolikbarn eller vad som helst. Men då har iaf jag fått min kropp tillbaka!

Visst försöker jag tänka på att njuta, eftersom jag har planerat att detta ska vara mina sista gravida veckor i resten av mitt liv :) Men måste nog påstå att det inte är njutbart alls.

Om jag sen om några år börjar känna saknad efter sparkar i magen eller nåt sånt, just nu helt otänkbart... Då hoppas jag att mina vänner och min familj påminner mig om vad jag egentligen tycker om det här med att vara gravid! ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...