Publicerat: / Allmänt

90%



Imorgon börjar jag 37:e veckan!
Snart är det över och lillasyster (vad vi vet) kommer att vara här med oss, på utsidan :)

Ska jag låta pessimistisk så har denna graviditet haft tre faser.
1. Må illa och spy dygnet runt - fasen.
2. Ha foglossning from hell - fasen.
3. Ungen kan falla ut när som helst - fasen.

Men däremellan har det ju faktiskt varit några bra veckor här och där. Och bra dagar också här och där.

Försöker tänka på förra graviditeten och skulle säga att i det stora hela var det ännu jobbigare då. Har haft lättare att acceptera saker den här gången tror jag.

Just nu mår jag rätt bra ändå förutom att det är allmänt tungt. Men inga större krämpor som jag har rätt att klaga på. Ingen diabetes, ingen jätte viktuppgång, inga infektioner och sånt som kan komma speciellt på slutet. Bebis verkar må bra och växer som hon ska.

Däremot är hon riktigt fixerad nu och på rdg igår blev det igen sagt att jag knappast går till 40 veckor. Vilket bara känns skönt och jag hoppas det blir lite tidigare.

Har ju känts som att det är de "sista dagarna" i flera veckor redan så som kroppen betett sig.

Men förr eller senare kommer nog denna lilla ut :)

Ska försöka få en bild på magen igen ikväll!


Postat av: Bodil

Mitt i allt så je vi på BB ilag...;D

Svar: Ja man väjt aldri! :)
Patricia

2014-04-17 @ 12:47:42
Postat av: Ida

Siekärt gar e itt 40 v fö tieg tå e je andra båne men jag vort iaf lura fö jag å va sjukskriva furi fö att Signe tenkt kom för fort å di sa mang vikor furi att "oj oj kva lågt bebisen ligger, kan no var når som helst". Meen, bf + 11 vort e, haha:). Men me facit i hand va no he häijlt ok å, hon va ordentligt färdi å orka bra redan från början.

Svar: Jo, mang åv våra bekanta ha vari "lura" å ändå ga uvi tidin som tieg. Så it je na ti lit på utan e je no bare ti känn et sjölv va som känns okej ti jier elå it:)
Patricia

2014-04-17 @ 18:28:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...