Publicerat: / Allmänt

The Secret

De flesta har någon gång hört talas om denna bok. Hemligheten. Jag har även filmen och dessa är vad jag skulle kunna kalla min bibel.
Jag tror starkt på dess innehåll och använder mig ofta av budskapet den ger.
Hemligheten, attraktionslagen betyder att du kan få ALLT du önskar dig. Med rätt inställning.
Attraktionslagen bygger på att allt du önskar så hör universum och ger detta till dig. Vissa har kallat det anden i lampan, andra ödet, vissa kallar det gud eller varför inte slumpen.
Tanken är endå att det du ber om kan du få.
The secret har använts av många stora män genom tiderna. Många stora namn i historien.
The secret bygger på vetenskap mer än tro, attraktionslagen går ut på att om du visualiserar vad du vill ha, låt säga ett visst jobb, och verkligen tror på att du redan har fått detta jobb, så kommer universum att ge dig detta. Meningen är att vara positiv, tänk inte, jag vill inte vara sjuk, utan tänk, jag vill vara frisk... Universum, attraktionslagen, hör inte negativitet utan ger dig bara vad du tänker på. Så om du fokuserar ditt liv på sjukdomar så är det vad du kommer att dra till dig. Om du istället fokuserar på att ha ett gott liv så är detta vad du kommer dra till dig. Detta är vad The secret handlar om men självklart är det mera ingående.

Man behöver knappast prata om universum eller attraktionslagar, alla vet att om man fokuserar på t.ex. lycka så är det mycket enklare att vara lycklig.... :)


Läs boken eller se filmen du också!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...