Publicerat: / Allmänt

Grillat i snöstorm

Det kan vi skriva upp på listan av vad vi hunnit med denna vinter. Om vi nu skulle haft en sån lista... Vi var iaf till morbrödernas lada och grillade korv, drack varm choklad och lite annat smått och gott i lördags. Mitt i korvätandet blev det mitt i allt snöstorm, blåste och yrde snö runt brasorna som morbror och brorsan gjort upp. Juan, jag, Milaya och mommo begav oss ganska snabbt för M's skull men de andra stannade en stund till i ovädret som blev ännu värre innan de kom sig därifrån. Men kul var det att träffa ena morbrodern (har fyra stycken) och "mostern" och kusinen med sin dotter. :) Lite kallt om fingrarna blev det men annars inga frusna kroppsdelar, milaya blev lite uttråkad av att inte kunna röra sig så mycket med mycket kläder på men fröken vår var så duktig. Att kläderna luktade brasa efteråt är sånt man får ta :)


Postat av: greta

Milaya hade bra tålamod fastän hon inte kunde krypa omkring :-) Kanske nästa gång... Ganska häftigt väder då vi for därifrån nog, men lite mys var det oxå.
Kul att bli kallad "moster";-)
Ha det bra i råskvädre!

Svar: Jo, vi måste göra om det snart!Du är en moster för mig! =)
Patricia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...