Publicerat: / Allmänt

2 veckor in i mitt nya liv

Kvällen är äntligen till ända och väckaren ringer igen kl 05.00 imorgon bitti. Full fart bara!
Idag var det våffeldagen och jag var riktigt snål på att äta våfflor ett tag. Orkade dock inte börja forska i något recept mina lediga timmar på förmiddagen.
Men förutom våffeldreglet som började rinna så kan jag nu meddela att suget efter sötsaker, skräpmat o dylikt börjar vara helt borta. Det tog exakt två veckor.
Några cm här o där är borta (förhoppningsvis på lång sikt) och även 3 kg. Det bästa är att jag numera känner mig, kanske inte som en morot men iaf som en hel sallad, istället för gräddbakelsen som jag skrev tidigare att jag inte vill känna mig som....
Nu när jag kommit såhär långt börjar det kännas som att mitt sätt att äta är här för att stanna, igen. Under graviditeten gick jag ju gradvis tillbaka till att äta allt, när väl illamåendet hade lagt sig ;) och sen dess har matvanorna suttit i samma mönster. Äntligen är de mönstren brutna. Tänk att det kan vara så svårt!
Är faktiskt riktigt nöjd att nu ha lyckats.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...