Publicerat: / Allmänt

Barnrum

Det här med inredning är ju väldigt personligt men ibland även väääldigt modeinriktat. Tror de flesta av oss med lite intresse för inredning blir påverkade av mode och kanske speciellt internet. Bara på instagram hittar man hur många konton som helst som handlar om inredning.
Även jag är påverkad av detta och är en av dem som gillar en blandning av lite allt möjligt. Jag gillar det ljusa, vit-gråa, enkla och lite new englandstil. Jag gillar den lite robusta stilen som man ofta ser i södra europa. Balkar, marmor och sådana material.
 
MEN vad gäller barnrum så anser jag att barn behöver färg omkring sig. Jag tycker alla stilrena barnrum i lantligt vitt är enormt vackra att se på men vore jag fortfarande barn skulle jag inte vilja bo i ett sånt rum. Barn behöver färger och former för att utvecklas enligt mig. Man kan fortfarande "inreda" rummet och inte bara slänga in vad som helst. Men jag vill i allafall inreda vår dotters rum så att hon får vara omgiven av färger. Resten av huset blir mera färglöst :)
 
Och det finns ju så många sätt att inreda på. Den här 3D tapeten har vi funderat sätta på en av Milayas väggar. Sen antingen vit eller någon riktigt ljus färg på de andra väggarna med mycket färg på möbler och textilier.
 
 
 
 
 
Sen kan man ju såklart överdriva kreativiteten också! :)
 
 
 
 
 Men jag tycker verkligen att denna bilden nedanför  är jättefin och i inredningsväg är det supersnyggt men inte kanske så det ser ut så ofta i verkliga vardagen...
 
 


Postat av: Malin

Jag kommer nu ti bidra me en taväl som gar i rosa iaf!: D

Svar: He låter bra he Malin :D
Patricia

2013-08-15 @ 20:44:33
Postat av: Anki

Oj vilken härlig tapet, den med Nalle Puh tema! Jag skulle vilja göra om Noahs rum, men pengar pengar... Kanske någon dag! :) Verkar bli ett jäåttefint hus ni fixar till.

Svar: Finns så många fina tapeter, svårt att välja. De lär ju dessutom vara full av tusch inom några år ;) vi hoppas det blir så bra i huset som vi föreställer oss att det ska bli! :)
Patricia

2013-08-16 @ 07:05:58
http://www.roosbacken.fi
Postat av: Tric

Håller med! E finns en massa fina stilrena barnrum men tycker å att det måste vara färg där. (Säger hon som bannas då hon försöker måla rosa ränder i dotterns rum). :) Så även om vi kör på färgskalan svart-grått-vitt i huset så kommer det nog att finnas färg i Ebbas rum! Blir spännande att se slutresultatet hos er!

Svar: Ja, å de ska bli så spännande att se ert slutresultat också. Ni som nästan e färdiga ;) Kommer säkert att bli jätteolika stilar! Tur att vi alla är olika! :)
Patricia

2013-08-16 @ 14:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...