Publicerat: / Allmänt

Chilis äventyr till Tjöck

Idag har Chili kissen fått vara med i bilen. Han var nämligen huvudperson för vår lilla tripp.
 
Igår kväll var han konstig, ömmade över magen och ryggen, jamade och bet lite när man tryckte där, helt klart gjorde det ont. Nåja, en sträckning tänkte jag.
Sen kastade han upp lite sent på kvällen. Mådde riktigt illa...Då började jag googla och kom fram till att russin!! är jättegiftiga för katter och att bara en liten mängd kan orsaka akut njursvikt.
Med en liten kisse som varken orkar hoppa upp eller ner ur soffan, inte äter även om man erbjuder rökt skinka och sen med dom andra symptomen, ja, då blir man ju lite orolig!
Så mor i huset sov dåligt inatt och var rädd att han fått i sig ett av Milayas russin som hon smakade på i tisdags.
Imorse ringde jag veterinären i Tjöck, de försökte säga, kom imorgon, jag sa att om det är akut tänker jag inte spara det tills imorgon! Jag fick som jag ville, kom genast blev resultatet.
Ja tack, in med både kissen och ungen i bilen och susade iväg kl 8.30.
 
Men, när jag berättade om min russinteori så skrattade dom och påstod att russin inte alls är farligt!?
Orkade inte ens starta diskussionen om det är sant eller inte.... Från och med nu håller vi undan russin!
 
Chili har tack och lov inte njursvikt iaf utan har säkert fått något virus nu när han börjat gå ut. Lite feber hade han och katter ömmar tydligen lite varstans då de är sjuka, det gör ju vi också...
 
En antibiotikakur och sen ut genom dörren, vi blev ju inklämda i schemat mellan de bokade patienterna :)
 
Nåja... Chili är piggare idag, äter lite och har fått en ny leksaksmus som tröst.
Sover nu på soffan och vi får bara hoppas han blir frisk snart.
 
 
En bättre katt kan man inte få, han är så snäll med Milaya och så gosig.
Men, kanske även en trafikfara.... ;)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...