Publicerat: / Allmänt

Bästaste brödet recept

Idag har jag bakat godaste lchf-brödet hittills!
Skulle nästan vilja påstå att det är bättre än många bröd som är gjorda på vanligt mjöl.
Dessutom borde det vara jättegott att sätta i brödrosten, fast det har jag inte hunnit testa för brödet är fortfarande varmt :)
 
Här kommer receptet:
 
4 ägg
1½ dl Pofibrer
1½ dl Bakepro (Hälsokost)
½ tsk salt (jag satte i det dubbla)
1 tsk bakpulver
4 msk fiberhusk
3 dl riven ost (150g)
2 dl vatten
1 msk olja
 
Dessutom dekorerade jag brödet med solrosfrön innan jag satte in den i ugnen!
 
Blanda alla torra ingredienser med den rivna osten, sen i med äggen och vattnet (och oljan). Blanda noga - gärna med en stavmixer - och häll i en smord form. Grädda i ugnen på 180 - 200 grader i ca 30 - 40 minuter.
 
Och avnjut med mycket smör ;)


Postat av: Ida

Var hittar man Pofibrer och
fiberhusk? ( om man hittar i vanlig mataffär, var där isåfall?)

Svar: I vanlig mataffär hittas både Pofiber och Fiberhusk i hyllan med mjöl, vad jag sett mestadels bredvid glutenfria produkter. Fiberhusk kan också heta Fibrex, vilket jag använder. Iaf här i Närpes hittas båda i K-affären :)
Patricia

2013-04-09 @ 20:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...