Publicerat: / Allmänt

Det här med att sova...

...eller rättare sagt inte sova. Vår lilla tjej på snart fyra månader vill nämligen knappt sova på dagarna. Hon sover oftast 3-4 ggr, 25-35 minuter/gång under dagens lopp. Sen sitter man bredvid andra mammor som lätt lägger sina barn i vagnen och friden lägger sig, i flera timmar! Här spelar det ingen roll, går jag ut och gå med vagnen sover hon sin halvtimme. I spjälsängen, i bilen, i sittaren, i babygymmet... Ja var som helst, så sover hon sina 30 minuter. Inget fel med det egentligen, eftersom hon ändå är relativt glad med livet tills 20.00 när det är läggdags. MEN man får ju ingenting gjort! Hinner ju inte ens duscha.. t.ex... Innan hon somnat och jag väl kommit mig i duschen har det gått typ 10 minuter, och då kan hon i princip vakna när som helst :) visst det går, men ni förstår min poäng... Eftersom hon hör till dessa som Vi Föräldrar tidningen kallar "krävande barn" så vill hon inte roa sig själv särskilt länge. Fast när jag lagar mat och har på köksfläkten, ja då är hon väldigt nöjd med att bara titta på eller leka med nån grej. Ser rätt ofta minerna på folk när man berättar att hon inte vill sova i vagnen och att hon sover så pass lite.... Barnet sover säkert så mycket som det behöver är min tanke. Dessutom sover hon lätt 10 timmar i sträck nattetid så det är ju väldigt tacksamt! Fast det kan ju svänga när som helst förståss! Men vad gäller tidningen Vi Föräldrar och "krävande barn" så menade dom i sin artikel att det är vad vi i folkmun kallar de barn som kanske har lite mera temperament än andra :) men jag skulle definitvt inte kalla henne krävande utan hon vet vad hon tycker. Och när hon tycker något så gör hon det med besked :) både jag och Juan har en envis bestämd sida så varför skulle inte hon ha det ;) Nåja, eftersom M sover sött sedan en timme tillbaka så är det äntligen dags för mor i huset att slappa på soffan med en bra bok! Tjingeling!


Postat av: Linda

M. sovd ju allti 30 min varje sovpass förr! So I know the feeling ti itt få na jort! Som tur va ha e ju vari nalete betär! :)

Svar: Ja vi kan hoppas på he shenn å! :)
Patricia

2012-09-10 @ 20:38:01
Postat av: Alexandra

Hur somnar hon inför natten? Är det mycket kämpas före?

Svar: Nej, där har vi haft tur. Oftast får hon en flaska i sovrummet, somnar oftast genast hon ätit eller också om hon av någon anledning ätit strax innan så lägger jag henne bara i spjälsängen och hon somnar själv. Ibland kan hon börja gnälla och då är det bara att gå in till henne och ge henne nappen. Så där har vi det lyxigt!
Patricia

2012-09-11 @ 01:35:22
http://alexandrablomqvist.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...