Publicerat: / Allmänt

Frågor&Svar Del 1

Jag säger som den samiska rödhåriga flickan som ställde upp i svenska x-factor.
"Det här var ju riktigt roligt!" (På skön norrländska)
Jättekul att ni frågar och ni får gärna fråga mera!
 
Tänkte redan nu svara på de frågor som jag fått hittills och hoppas då på att det kommer fler!
Även om jag mest skriver för att jag själv tycker det är kul att skriva av mig så är det roligt med respons och att få veta vad Ni vill läsa om!
 
1. När tänker du börja jobba igen?
Jag har planerat att börja jobba igen nästa höst, då vi sätter Milaya i dagvård. Mammaledigheten tar ju slut redan i mars men det känns för tidigt för oss då att sätta henne i dagvård. Men jag hoppas kunna jobba lite vid sidan av, kvällar, söndagar och dylikt även om Milaya inte har dagvårdsplats. Men på riktigt börjar jag jobba igen om ca. 10 månader.
 
2. Börja jobba med vad?
Jag hoppas att det finns plats för mig på bäddavdelningen där jag jobbat innan. Men eftersom mitt vikariat som jag hade innan jag gick på mammaledigheten tog slut ett par dagar innan, så har jag alltså inget skriftligt på att det kommer bli min arbetsplats. Men jag hoppas! Annars hittar jag något annat och måste säga att jag inte är det minsta orolig. Har alltid hittat jobb och har hittills inte behövt vara utan emot egen vilja. =) Men, är orolig över att det inte blir där jag önskar, på bäddavdelningen. Efter vad jag har erfarat så är det bästa arbetsplatsen om man vill jobba med sjukvård och jag har under mina år där trivts jättebra!
Hoppas dessutom hitta tiden att kunna jobba med Börknäsgården också vid sidan av jobb och mammarollen men det återstår att se hur det blir med den saken!
 
3. Trivs ni så bra där ni bor nu så att ni kommer stanna där eller vad har ni tänkt i framtiden?
Bra fråga, vi bor nu i min farmor & farfars gamla del av min pappas hus. Huset är alltså uppdelat i två bostäder och vi bor ni i den mindre delen med ett sovrum, kök, vardagsrum och stort badrum. (ca. 60kvm) Eftersom det är endast ett sovrum så kan vi ju inte stanna här för evigt men just nu funkar det riktigt bra. Små ytor att städa är det som är det bästa =) Men flytta måste vi förr eller senare. Vart det då blir är inte klart. Vi har några planer men pga andra inblandade så kan jag inte dela med mig av den informationen ännu =) Ni får helt enkelt vänta och se! ;o)
 
4. Hur många barn vill ni ha?
Vi säger att vi vill ha två stycken, att dom bör vara relativt nära i ålder. Jag har dock fortfarande lite ångest över att behöva gå igenom en till graviditet men det blir bättre. Så hoppas att det snart skall kännas som en möjlighet igen. Jag ser ändå framemot att någon dag ha två barn tillsammans med Juan, även om jag vissa nätter utav ren trötthet tänker att här blir det inga fler =)
 
5. Vad har du för framtidsdrömmar?
Hjälp vilken STOR fråga! =) Nära in i framtiden har jag drömmen om resan vi skall göra ännu detta år. Två veckor sol och bad, men framförallt, två veckor att kunna umgås som en hel familj. Juan har haft så fullt upp ända sedan Milaya föddes, eftersom det varit byggsäsong under sommaren. Så det skall bli alldeles underbart att komma bort och bara kunna koncentrera oss på varandra, alla tre.
Framtidsdrömmar överlag, ska försöka skriva det kort! Jag hoppas att inom dom närmaste åren bli fru till min holländare, vet då inte om han tycker samma sak ;o) Vi funderar och drömmer om framtida boende, vilket kanske just nu är ett av det mest aktuella. En dröm vore att kunna leva på hästarna och gården, vilket jag förstår inte är så stor chans att det kommer hända. Men jag hoppas att när vi har småbarnsperioden bakom oss kunna sätta ner min själ i hästarna igen. Jag vill så som många andra ha mycket pengar! Men iaf så att vi klarar oss utan att behöva oroa oss över ekonomin. Att kunna resa är min drog, jag älskar och får en livskick av att resa. Så det hoppas jag kunna göra, så ofta som möjligt. Annars drömmer jag väl om det typiska familjelivet. Men visst, jag kan även drömma mig bort till cowboyar, lyxliv o.s.v. =)
OCH jag hoppas att alla min nära och kära får vara friska!
 
Har även fått frågor om Juan, Milaya och språket, men det får bli ett eget inlägg =)
 
Tusen tack igen för era frågor =)


Postat av: Anonym

Varför är det ingen möjlighet att ha småbarn + hästgården på samma gång?

Svar: Det är såklart inte omöjligt. =) Men eftersom Juan jobbar i genomsnitt 12 timmar per dag så är det väldigt svårt när vi har en liten i huset. Skulle han komma hem kl 16 varje dag så skullle det inte ha varit ett problem. Men som det ser ut nu så skulle det betyda att jag skulle behöva ha barnvakt nästan varje dag och eftersom Juans familj bor i Holland så är utbudet på barnvakter ganska litet. Men jag hoppas kunna börja hålla lite lektioner i mindre skala till våren. Men det är som sagt öppet för förändringar ännu med den planen.
Patricia

2012-10-11 @ 16:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...