Publicerat: / Allmänt

5 IN 1

Lite om vad jag pysslat med senaste veckan.
 
I tisdags hade Joppe, Sara och jag lunchdate hemma hos oss.
J och jag överraskade Sara med en "tårta", som egentligen var en amerikansk äppelpaj från Gotti Gott =)
 
Lite brandfarligt några sekunder =)
26 stycken ljus lyckades vi iaf få dit!
 
I torsdags var det glöggdate hos Nella.
 
Förutom detta har vi också bland annat haft fullt upp med att underhålla och mata min mammas katt.
Mor var nämligen på en veckas semsterresa och innekatten har haft en massa underhållare så att hon inte skulle behöva känna sig ensam.
Måste bara berätta historien om denna söta lilla katt.
 
Min mor hittade en annons på findit om en katt från jakobstad som behövde nytt hem pga en flytt.
En innekatt på ett år vid namn Cleo.
Cleo flyttade till Närpes för kanske 2 månader sedan.
Den lilla späda katten började bli så rund och go, tanken slog oss alla att hon blev konstigt tjock.
Hon hade ju varit innekatt så det kunde ju inte vara något annat än brist på motion?
(men hon hade tydligen varit ute litegrann)
I torsdags skulle mor komma hem sent på eftermiddagen, jag hälsade på Cleo en sista gång på eftermiddagen.
Men när mamma kom hem på kvällen hördes pipande ur garderoben i sovrummet.
Där låg 4 stycken småttingar som måste ha anlänt de senaste timmarna!!
Dom är sååå söta, två grå/vita, en svart/vit och en mörk spräcklig.
 
Jag & Juan har bestämt oss för att ta en av dem till vår familj.
Jag lovade vid ett svagt ögonblick att han skall få välja vilken. Nu är det bara ett problem. Jag vill ha en grå och han vill ha den spräckliga! Nå, vi bestämde att vi beslutar oss först om ett par veckor då dom öppnat ögonen =)
Men iaf en riktigt skoj liten historia om katten från norr.
 
5 IN 1, not bad!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...