Publicerat: / Allmänt

Kompott

Har varit på G att uppdatera bloggen flera dagar nu så kanske jag äntligen skall lyckas! Verkar vara nåt fel på blogg.se, varje gång jag trycker publicera så loggar jag ut istället.... Födelsedagen och helgen var helt perfekt! Fick flera presenter, ett väldigt fint silver armband av chärleken, finsk design. En snygg vit brödlåda av min mor, blommor av pappsen och lite annat smått och gott. Torsdag kväll bjöd jag familjen på tårta men förutom det var dagen lugn. Synd bara att man skulle känna sig förkyld hela den här helgen. Halsen och nu även hosta och rinnande snor kran... Blä! Nåja, helgen..... Lördagen bjöd vi oss själva på ett äventyr som var helt fantastiskt! Vi körde Milaya till sin mormor som skulle ta hand om vår lilla dotter så att vi kunde ägna lite tid på tu man hand. Det blev en natt på Kantarellis Hotell i Vasa med lyxig middag, champange, vin, jacuzzi, utekväll på stan, shopping och massa kul. Kändes som om vi var iväg mycket längre än 24 timmar! Eftersom amningen är avslutad av diverse orsaker fick ju även jag njuta av kalla drycker =) Enligt mitt tycke den bästa lilla utflykten det senaste året :) Vi hade jättekul! Och javisst, jag förstår att det nu antagligen finns läsare som tycker att man inte skall göra saker för sig själva med en liten bebis hemma. Men dessa personer kan tänka om :) Mormor är van vid småbarn, Milaya har ingen skillnad på vem som pysslar på med henne (ännu), och flaskan kan vem som helst hålla. Plus att vi står starkt för att bevara en relation mellan oss som består av att inte "bara" vara föräldrar. Så att vi unnar oss ett dygn på tu man hand tror jag bara är hälsosamt för både barn och vuxna =) Under vår lilla shoppingrunda hittade jag ett par nya converse och världens absolut skönaste sommarskor, Rieker! Juan hittade också ett par skor och vi hittade båda ganska snabbt till Hesburger, gott efter en utekväll :) Väl tillbaka i Närpes så hämtade vi Milaya som jag ändå hade hunnit sakna massor! Så det var den lilla trippen! Ikväll kommer holländarna, Juans föräldrar, morbror och hans fru. Så igårkväll hade vi storstädning på villan där de ska bo under de två veckorna de är här. Sååå kul för Juan att de kommer och kul för dem att få träffa sitt barnbarn såklart! Jag kan tänka mig att bloggen blir lite lidande igen nu ett par veckor framåt eftersom vi kommer att ha fullt upp! Och jag hade tänkt satsa på att lära mig mer holländska dessa veckor, bästa sättet att lära sig är ändå att lyssna på språket. (Och Juans bebisprat med Milaya är inte så utvecklande för mig, hehe... ) Dikke kus vriendjes en vriendinnetjes ;)


Postat av: Anonym

Va roligt att få gäster : )
Tror de kommer att må toppen på Holmin...
Ha det bra!

2012-07-03 @ 11:08:31
Postat av: Greta

Och det var jag som skrev!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...