Publicerat: / Allmänt

FPA & Apotekssyndromet

Sitter äntligen vid en "riktig" dator och uppdaterar bloggen och inte bara via HTC:n. Så nu kan jag åtminstone centrera texten :)
Var hos en av mina vänner idag och hon sa att det var dags att skriva nåt här så får väl lov att göra det då! Har helt enkelt inte haft ork och lust att skriva ngt här de senaste dagarna...
En graviditet, lite asocialt beteende blandat med trötthet och kryddat med lite lathet. Ja, då hamnar man i sängen med en bok, en film eller sovandes med mystiska drömmar :)

Den här veckan har gått snabbt.
Söndag var vi som redan nämnts till Vasa, åt på Amarillo, mitt favoritställe och såg den nya Mission Impossible filmen som var riktigt bra! Det blev sent innan vi var hemma igen så då var det bara att natta alla djuren och sen i säng. Måndag gick i jobbets tecken, vilket betyder att efter en dag på jobb så orkar jag helt enkelt inget mer. Några stallsflickor tog hand om pysslandet med hästarna och Juan gjorde födelsedagsmiddag till min pappa som fyllde år. Jättegod middag med oxinrefilé. Mums!
Tisdag och onsdag var jag mest bara sittandes hemma och vilade upp kropp och själ.
Idag har jag hälsat på väninna, fixat alla papper som skall inlämnas till FPA vad gäller den kommande bebisen och sen kollade Juan och jag på några spjälsängar men hittade inget som föll oss i smaken. Hittade dock mycket annat vackert till senare... :)
På kvällens meny står det holländska köttbullar och sen vet jag inte, knappast mycket mer att göra sen förutom att pyssla lite med hästarna.

På lördag skall jag åka ner till Kuuma med Stefán, där det är islandshäst tävlingar då. Min Tenór skall delta, samt Stefán och hans Völundur. Ska bli så kul! Vet dock inte hur jag ska orka med den långa dagen, ner till Kuuma, som finns nära Forssa, och sen tävlingar innan det blir dags att åka hem igen. Men, det ska gå för jag ser framemot att åka!
Min vackre Tenór, på tävlingsbanan, helt fantastiskt! Det trodde nog ingen för två år sen men se där fick dom...

Ja, ni vet alla säkert vad som brukar skvallras om och dylikt på apoteket. Folk sitter och tjyvlyssnar vad andra får för mediciner och vilka olika krämpor var och en har. Andra sitter och pratar i väntan på sina recept och sitter då och diskuterar andra i kön eller folks utseende osv. Typiska sketcher till revyer! :) Sanningsenliga sådana... Oförskämda typer helt enkelt!
MÅSTE bara berätta om FPA idag!
Jag kommer in, där sitter en man i medelåldern och pratar med fpa-kvinnan. Går tyvärr inte att undvika att höra att det handlar om hans fru som verkar vara sjuk och maken funderar över sjukhus, hemhjälp, bidrag osv. Alltså inga lätta saker... In kommer ett äldre par över pensionsåldern... Den äldre mannen säger genast "här är det folk så här får vi sitta länge och vänta" detta med en suck och en spydig ton. De äldre hinner bara sätta sig ner och mannen fortsätter... "det där verkar vara en som inte fattar något, verkar vara lite trög den där." Detta säger den äldre mannen om maken vid disken, utan att ha hört vad han diskuterar om eller varför. Och han säger det högt! Forsätter sen med fler spydiga kommentarer om maken som är uppenbart bekymrad över sin frus situation och en massa blanketter. Nåja, några minuter senare går maken och det blir min tur att gå fram. Det finns en skjutdörr att stänga till det lilla båset med disken. Så jag tänkte att bara för att visa min åsikt så stänger jag den :) Även om jag bara ska lämna in några blanketter. Och så hör jag den äldre mannen utropa. "Nu går den där dit, får se hur länge det tar!" Jag stänger dörren... Gubben: "Jaha det där är tydligen hemligt!" Och sen fortsätter han prata något jag inte ens hör...
HAHA! Sjukt vad människor kan vara fräcka!!! Hade lust att säga ett par ord till mannen när jag gick ut men höll tyst, lika bra det...

Hur som helst dagens och antagligen månadens otrevligaste människa jag mött...




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...