Publicerat: / Allmänt

Cars and horses

Yes! Bra lördag. Vi for iväg till Tervajoki för att "bara" titta efter en ny bil, hem kom vi med en Mazda 6 2.0 elegance station wagon. Snygg och väääldigt bekväm! Jag har ju spanat på dem rätt länge så jag föll genast pladask där den stod och ropade efter oss. Tur är att vi dessutom har likadan smak Juan och jag, så bilen provkördes och vi var sålda direkt :) Min gamla Volvo s40 fick lämna där, faktist lite vemodigt, bilen har ju tjänat mig i nästan 8 år, utan minsta bekymmer! Men är dock riktigt nöjd med vår nya kärra ;) Dessutom, för att göra dagen ännu bättre, vann Tenór sin första tävling med en 13åring på ryggen, fantastiskt! Med hela 8.10 poäng i jämfört med tvåan som fick bara 7.60 :) Duktigt ekipage, jag önskar att jag varit där! Men valde att låta bli, skulle blivit för lång dag för mig och min nedatta energikälla. Behöver laddas rätt ofta :) Stefán som också vann sin klass i Kuuma kom och hämtade Byr på vägen hem. Byr ska få bo på hans gård ett tag och få lite motion, plus att hans barn får en riktigt bra häst att rida. Så en bra deal :) OCH en riktigt bra dag som avslutades med räksmörgåsar och tvsoffan. Bild på bilen kommer sen!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...