Publicerat: / Allmänt

En förmiddag på HVC

 
Milaya fick pröva sjukhussäng för första gången idag...
Jag misstänkte att hon skulle ha fått urinvägsinfektion och ringde hvc imorse. (Hon var trött/slö och urinen luktade som dom sjuka gamla tanternas på mitt jobb) Och eftersopm UVI oftast hinner gå till njurarna på såna här små innan man upptäcker att ngt är fel så tyckte jag att det behövde kollas upp! Så idag var vi på hvc hela förmiddagen. Dom har nya "blöjor" som man samlar upp urin i och sen "trycker" man ut urinet i ett rör som åker till labben, jättesmart!!
(Även den manliga skötaren på hvc tyckte urinen luktade misstänkt....)
Måste säga att man brukar klaga på hvc, men så snälla och hjälpsamma som dom var idag så får dom många plus i kanten. Ska definitivt minnas detta nästa gång jag skulle känna för att klaga. Vi fick eget rum som vi fick använda i över två timmar, dom skyndade på labbsvaren, jag bjöds på trip och lite snacks och dom var allmänt gulliga.
Men allt var okej, urinprovet ok, crp under 8 och ingen feber.
Så då blev jag nöjd. Kändes ändå bra att ha kollat upp det inför helgen.
Så svårt att säga när dom är så små!!
 
Får se efter helgen om jag tycker att det finns några symptom kvar. Kan ju såklart vara att en infektionen är på kommande.
Men iaf inget som syns någonstans nu så vi hoppas på att det är absolut ingenting! =)
 
Så nöjda och glada tar vi helg!
Tjingeling!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...