Publicerat: / Allmänt

Dagens funderare

Fyyy för detta eviga regnande! Jag sitter och väntar på att Juan ska komma hem med gottis från Citygrillen, lchf-låda till mig (bara för att jag tycker det är gott, men kanske borde testa dieten...) och jag gissar han ska ha bacon bluecheesburgare =)
 
Måste ju ventilera dagens funderare som diskuterades när jag träffade några mammor idag.
Barn tätt ihop eller med hur många år emellan?!
Vi kom inte fram till något vettigt ;) Men våra konstateranden var, antingen skaffa dom tätt så har man trotsåldern osv undan ganska snabbt :) Eller att vi just nu är relativt unga så vi behöver mer egentid nu än om kanske 5 år =D
Nej, skämt och sido... Vissa påstår att det är bra för barnen att vara nära i ålder, andra säger tvärtemot. Vissa tycker det är bra att ha syskon som kan leka med varandra, andra tycker om när ett äldre syskon kan hjälpa till med det yngre....
Jag tycker i mitt huvud att det borde vara "bättre" med barn relativt tätt i ålder eftersom min bror är sex år äldre och vi har aldrig kunnat leka tillsammans, först i vuxen ålder vi uppskattat att umgås. Sen har jag också sedan graviditeten hunnit säga många gånger, det blir inga fler barn, så länge jag måste vara gravid igen! =)
Men det där tror jag ändras vartefter tiden går. Jag har redan kunnat börja acceptera möjligheten att göra det igen, även om jag fortfarande tänker tillbaka på gravidtiden med lite ångest i sinnet. Men, jag är ju fullt medveten om att jag nu, efter graviditeten känner mig som mig igen, det gjorde jag redan följande dag efter förlossningen, så tillståndet är definitivt tillfälligt! =)
 
Meeen.... den som lever får se!!
 
Hur som helst, om någon har en åsikt i ämnet så kommentera gärna =)


Postat av: mamm

Jag håller med dig, inte sex år emellan. Tre passar bra. Kram

2012-08-07 @ 18:12:12
Postat av: Alexandra

Jag tycker tätt inpå varann är bra. Jag och min syster har 2år och 8 mån emellan och vi har alltid kunnat leka tillsammans. Nu när vi blivit äldre har vi kommit varann hela tiden närmare och är bästa vänner.
Men, då har jag ju inte erfarenhet hur det är med större åldersskillnad. Säkert har det många fördelar med :)
På BB sa skötaren att jag helst inte ska bli gravid på 1,5år pga såret. Vi har nog tänkt att börja prova igen då genast om allt är som det ska :)

Svar: Jag har också fått för mig att två år är bra :) Kanske vi ses på BB en gång till, haha =)
Patricia

2012-08-07 @ 20:55:46
http://alexandrablomqvist.com
Postat av: Alexandra

Oj ursäkta vad många det kom :D

2012-08-07 @ 20:56:47
Postat av: Anna

Ja planera kan man, men sen kan livet ta en helt annan vändning. I och med att det är jätte många år mellan mig o min bror, så har jag nog alltid tänkt att så ska det inte bli för mina barn. Nu har då livet velat annorlunda; dels av hälsoskäl, dels av boendesituationen. Bara att gilla läget...

Svar: Ja, allt går inte att förutse :)
Patricia

2012-08-08 @ 20:55:37
Postat av: Ulle

Vi har 4 år mellan våra barn. Lite svårt att säga om det är lämplig tid eftersom lillasyster är så liten än. Jag var helt enkelt inte redo att skaffa ett syskon före nu, man måste ju tänka på att man skall orka också. För det är tungt att sköta ett spädbarn, vi har inte haft lättskötta nyfödingar! Men jag kan säga att det underlättar mycket med ett lite äldre syskon då man t.ex. kan gå efter posten eller hänga tvätt ute medan brorsan passar lillasyster några minuter. Vi har inte heller märkt av någon som helst svartsjuka ännu, och det känns så skönt :)

2012-08-09 @ 09:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...