Publicerat: /

Så mycket bättre!

I mitt förra inlägg skrev jag att imorgon är en ny dag.
Och idag var det verkligen en ny dag.
Mina axlar kändes mindre tunga efter gårdagens ventilering här i bloggen. Jag har ju egentligen ingen aning om vad ni läsare tycker om mina klagoinlägg (eftersom ni är så dåliga att kommentera, hint, hint... 😉 ) men det hjälper i allafall mig att må bättre. Varför skriva det på bloggen istället för i en dagbok eller nåt...? Jo för att jag inte har någon sådan!

Nåja, åter till ämnet. Idag var det en bra dag för mig och flickorna. Förmiddagen ägnade vi utomhus, som alltid. Sen sov Y sin vila i vagnen medan jag försöker (varje dag...) låta Milaya göra sånt som är svårt med en lillasyster som helst ska vara mitt i smeten. Pyssla, pussla, nabbi, modellera och allt vad det är vi hittar på. Ibland sitter hon bara och ser på film. Eller leker/tränar med sin ponny.

Hur som helst. Efter den sena lunchen for vi ut på lite äventyr och roade oss hos mommo, på Teboil och i en lekpark. Kom hem passligt till Bolibompa.

Jag var lugn i själen och M hade en bra dag. Hon har nämligen bra och dåliga dagar... 

Det tråkiga för dagen inträffade när det var läggdags för flickorna. Vi läser alltid saga tillsammans i Milayas säng.
M hoppade mot sin kudde i sängen och dunkade i misstag sin näsa jättehårt mot sängkanten. Jag var säker på att hon bröt näsan. Oj vad det måste ha gjort ont! Men lite is och näsblodstorkande senare och undersökning av näsan så kom vi ändå fram till att näsan nog höll den här gången... Men den kommer nog vara svullen och öm ett litet tag framöver 😞

Stackars lilla omtänksamma snälla Milaya. Tror faktiskt hon äntligen lärde sig att man inte ska hoppa i sängen... I allafall inte på en vecka eller två!


Förutom det olyckliga slutet så var ju åtminstone den här dagen så mycket bättre än dom senaste varit!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...