Publicerat: /

Ny i familjen

Detta är vår valp Charley!


En blandras tik på 3 månader. Hon är ca 75 % Border Collie men har även lite Beagle och Tax i sig. Men den procenten tax som finns i denna dam tror jag är i stort sett obefintlig. Hon verkar ha storleken, form och färg från Border Collien men har lite kortare päls. Hon är redan väldigt lättlärd och lyhörd, med massor av härlig energi utomhus och ett, än så länge, stillsamt lugn inomhus.

Hon är tänkt att vara familjens men framför allt Juans hund. Det var han som började prata om att skaffa hund igen.
Efter några månaders sökande dök denna fina tjej upp på findit och när jag förstod att hon kom från ett för mig bekant ställe så kändes det redan som att hon var vår. =)

Så nu har vi fullt upp med lilla valpen som fortfarande är lite blyg och mycket är nytt för henne. Så miljöträning som gäller nu ett tag framöver. Hon är jättesnäll och barnen är så glada. Speciellt Yamila och Charley verkar ha hittat varann. Och jag som först inte ville ha hund igen så är nu dökär i vår Borderblandis!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...