Publicerat: /

Viktresan

Första bilden tagen i augusti 2014, den andra i januari 2015. -14 kg från första till andra bilden.

Nu, står vågen på -17 kg sen augusti och jag börjar äntligen se mig själv i spegeln igen.

Den där känslan. När man står framför spegeln men man känner inte igen sig själv. Personen man stirrar på ser ut som att det är samma person, men endå inte. När man för sin inre syn ser en version av sig själv och spegeln visar en annan...
Nu börjar spegelbilden och min inre bild passa ihop igen, en otrolig lättnad!
Graviditeterna med bara 15 månaders uppehåll emellan tog ordentligt på mig. 12 månader av dem hade jag fortfarande svår foglossning. Eftersom jag led av svår foglossning kunde jag inte röra på mig under graviditeterna, inte alls mer än nödvändigt... Minns att jag helgen vi flyttade in i huset gick runt och stödde mig längs väggarna och möbler för att komma framåt i snigelfart, medan tårarna rann och med en 20 månaders dotter och flyttlådor...
 Och mat är ju en av mina favoritsysslor så det blev desto mer av den sorten under graviditetsmånaderna. Vilket satte sina spår!

Jag är egentligen smal, lång och någorlunda atletiskt byggd, och nu börjar jag se den personen igen.
Genom att dra ner på kalorier och öka på träning så har jag kommit dit där jag är nu. Jag har inte tränat hårt, alls. Skulle jag ta tag i mig själv och göra det då skulle allt gå mycket snabbare men är nöjd med hur det gått hittills. Vikten börjar vara där den borde. Nu är det bara fettprocenten som borde gå ner ytterligare och istället bygga mer muskelmassa. För ännu är kroppen inte vad den en gång varit.
Men jag tar mig dit, sakta men säkert :)

Många tror säkert att jag bantat för det stundande bröllopet i sommar. Och visst, jag vill ju se ut som mig själv på min bröllopsdag! Men den här viktresan är bara för mig, mig själv och min spegelbild, min inre bild av mig och min spegelbild...

Hashtags
#postpregnancy #jagtogbeslutet #imbackontrack #meinthemirror



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...