Publicerat: / Allmänt

Vardagsrapport

En riktigt slödag idag. Barnen har lekt ”tillsammans” mycket idag vilket är jätteroligt och får mammahjärtat att växa lite varje gång.



Med att leka tillsammans menas mest att Milaya sitter på Yamilas lekmatta och pillar på saker medans Yamila vill och försöker peta på Milaya. Så fort Milaya pratar eller tittar på Yamila så lyser hon upp och skrattar gott. Hon är så kär i sin storasyster!!

Det vettigaste vi gjort idag är att vi var hos barnens Mommo på förmiddagen en stund. Förutom det har vi gjort typ ingenting, inget vettigt iallafall. Jag riktade in mig pp tvättkorgen vid ett tillfälle men ögonblicket var snabbt förbi och jag struntade i tvätten :)
Roligare att ligga på lekmattan och busa med ungarna. Eller ligga på soffan. Eller fixa barnvänligmiddag. Eller se på barnkanalen. Eller gå ut och leka en stund. Finns massor som är roligare än att tvätta och vika ihop tvätt!

Imorgon ska Milaya till dagis igen och jag ska ha en lite effektivare dag hade jag tänkt. Yamila åker med mommo till mina morföräldrar på förmiddagen och då ska jag fixa hästarnas vinterhage. Sen ska jag försöka få tag på en perfekt present till fästmannen som fyller år på lördag. Även om jag inte kan ge den före nästa fredag.... Och sen ska huset få sig en städomgång också. Kanske jag hinner pussa på och gosa med Yamila på tumis en stund innan Milaya ska hämtas också ♡



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...