Publicerat: /

Hästar, vatten och minusgrader

Jag planerar alltid varje dag allt vad jag ska orka och hinna med när barnen lägger sig på kvällen. Men när den stunden är kommen så orkar jag knappt sätta mig i soffan. Som nu...

 Milaya gick precis i säng och nu ska jag skynda mig ut till djuren så fort jag försäkrat mig om att båda barnen faktiskt sover.

Dom behöver vatten innifrån nu, hästarna alltså, som är litet ljummet, slangen därute är frusen nu och bara det gör min vardag lite jobbigare. Då kan jag inte fylla på vatten varannan dag utan måste fylla på vatten minst 3 ggr varje dag. Dumma minusgrader... I know i know...man kan köpa vattensåar som håller värmen. Men när jag senaste vintrarna skickat mina hästar på ”kollo” så har jag inte velat satsa massa pengar på en sån... Så... Summan i hela inlägget... Lyft på röva och ta dig ut i kölden och mörkret mamma!

Min igenväxta stallsgård som jag älskar. Lite försummad men en vacker dag ska jag hinna med den också igen. Var sak har sin tid!

En bild från 2011, när gården inte var igenväxt, inte stallet målat och jag hade formen på min sida ;) 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...