Publicerat: / Allmänt

Isisarna

Hästarna har fått flytta till min isländske vän och hans familj nu över vintern. I sundom har dom det bra med mera hästkompisar och lite mera håll igång än vad det är här på Börknäset just nu.
Jag har redan några veckor haft sammandragningar och kommer ju knappast bli i bättre skick än vad jag är nu. Känns därför bra att någon som har orken kvar tar hand om dem så länge.
Men visst är det konstigt att inte ha dem runt husknuten... Men skönt att inte behöva skynda ut i vintermörkret på morgonen ;)
Även om det är ganska uppfriskande också!

Busgubbar!

Denna bilden tog jag i torsdags efter att ha hittat dom här två på gräsmattan! Men helt klart mitt eget fel som inte bytt ut en rutten grindstolpe och sen parkerat morgonhö bredvid den. Någon av dem har högst troligt lutat sig mot denna i misstag så den brakat av vid marknivå.. Fritt fram att gå ut och käka gräs alltså! Men pojkarna var snälla rymlingar och gick bara in på gården och ställde sig på gräsmattan och käkade lite...
Men sen såg dom lite snopna ut då dom fick stå inne en stund medans vi reparerade staketet, min far, Milaya och jag :)


Den här sista bilden tog jag på fredagsmorgonen, samma dag som jag körde dem till Sundom.






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...