Publicerat: / Allmänt

Dagarna som gått

Här känns det som att jag inte ens hinner blinka... Konstaterade igårkväll att det gått flera dagar utan att jag använt kameran en ändå gång. Jag som knäpper minst 25 bilder per dag... minst.

Idag har vi iaf börjat dagen på en av de lokala affärerna som är en himmel då det kommer till att inreda ett hem. Kakel, tapeter, laminat, klinkers, paneler, listor.. Ja, allt man kan tänkas behöva.
Milaya fick vara hos snälla vännen J. som Milaya så gärna är tillsammans med. Så fick vi vuxna en förmiddag i renoveringsheaven :)

Eftermiddagen/kvällen har jag spenderat på jobb. Så också imorgon bitti. Sen är det igen flera veckor tills jag ska dit igen.

Nästa helg är det ju midsommar och efter det drar Sveipurs och min teatersäsong igång. Fyra kvällar övning med ett genrep och sen fem föreställningar. Ska bli så roligt att återvända till teatern efter förra årets uppehåll. Och så roligt att få återvända med den vackra springaren Sveipur som var så duktig för ett par år sen.
I och med detta så lastade jag och vännen C. in hästen i transporten igårkväll och åkte till luovankylä för att låna en westernsadel av Annina.
Hon har et så underbart "nytt" stall, det är flera år sen det byggdes men vi konstaterade att det är kring 12 år sen vi var dit sist. Gården man ägnat många sommrar på med ridläger och kurser.
Det var iaf jättekul att hälsa på och jättebra att få fixat en sadel då jag sålde min egen westernsadel ifjol.

Som sagt, dagarna springer ifrån mig och nu är det bara att lägga sig om man ska orka hoppa ur sängen 05:45 en söndagmorgon...




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...