Publicerat: / Allmänt

Ta vara på dem

Alla ni småbarnsföräldrar som har ett nätverk av familj o vänner som har möjlighet att hjälpa till med småttingarna... Ta vara på dem, det är inte alla förunnat.
Nu börjar vår flicka vara så stor att många saker börjar vara enkla att göra medans förståss andra saker blir svårare.
I början var det svårt att bara kunna ta en dusch, nu är det nästan möjligt.
I början var det lätt att ha med henne överallt, nu är det svårare.
Det kan handla om att man skulle behöva avlastning 15 minuter eller ett par timmar och för de som har ett nätverk som fungerar är detta säkert inte ens något dom anser vara speciellt fantastiskt.
Men för sådana som Juan och mig är det alltid så att någon måste vara hemma för att det överhuvudtaget ska fungera. Och visst det är ju vårt barn... :) men ibland, bara att kunna handla själv blir det bästa på hela månaden. Och då har vi ändå en dotter som är nöjd att vara med på det mesta.
Eftersom Juans familj bor i Holland så försvinner en stor del av nätverket och jag brukar inte ofta tänka på det här men nu har Juan åkt iväg till Holland på affärsresa. Och här står jag, med världens gulligaste unge som bara får finna sig i att mamma ska göra massor, mata hästar, konka vatten, handla mat, städa upp osv.. för att inte tala om allt jag skulle behöva göra som inte blir gjort...
Men tillbaka till vad jag ville ha sagt... Att ni som har hjälpredor vid behov ska ta vara på dem och låt dem veta hur värdefulla dom kan vara när ni känner att dom behövs :)


Postat av: Jenny

Vila bare säjj att ja gärna kan kom å va me lillon na kvarannon vik,har ju så nära till er! Så du väjt!:) <3

Svar: <3
Patricia

2013-02-20 @ 10:21:13
http://jennysvamlar.blogspot.fi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...