Publicerat: / Allmänt

Milaya och skor

Milaya har enda sedan hon lärde sig att ta sig framåt älskat skor.
Vi blev snabbt tvungna att flytta på våra egna skor som vi hade i hallen på skohyllan. Hon drog med dem överallt, när hon blev äldre och kunde stå på egna ben så ville hon gå runt i dem och även andra leksaker stoppades på fötterna för att fungera som skor.
Tofflor har använts flitigt här hemma.
Fick ett par för stora vinterskor av farmor och farfar på posten för några veckor sedan. Sen dess har hon haft på dem morgon som kväll inomhus...

I förra veckan hände det!

Jag tog ner ett par skor från hennes hylla, försökte sätta på ena men märkte att hon växt ur dem så satte upp dem på hyllan igen. Tog ner hennes vanliga vinterstövlar (som just nu är för varma när man bara ska och handla osv...) och fick en protesterande dotter "inte inte mamma", pekandes på dom andra på hyllan "koor"...
Vissa fighter kan man ju faktiskt undvika så den lilla damen fick ta dom lite för små skorna till affären den dagen! :)

Milaya, 19 månader, har alltså redan nu en stark åsikt om vilka skor som ska användas...
Det gär kommer bli dyrt genom åren kan jag tänka mig... hehe!

Så när vi reashoppade med mormor i lördags lät jag Milaya välja mellan ett par skor i rätt storlek, "bollar, koor" och så blev det dom hon har på nu! Sen blev det p.g.a. moderns fåfänga en jacka och mössa också som matchar skorna ;)







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...