Publicerat: / Allmänt

Jag ser den

 
Jag ser den, jag ser den! Milayas första tand syns, den har inte "pickat upp" än men man kan se den, mer idag än igår =)
Här går det undan!
Snälla barn, bli inte stor för snabbt....
 
Rdg-tanten får förresten gå och gömma sig. Hon trodde mig inte på 3 månaders kollen när jag sa att jag och min mamma misstänker att det är tänder på G eftersom hon dreglar massor, har handen i munnen, tuggar, blir arg och är sen näst intill otröstlig ett tag.
Hon sa bara att det är för tidigt, att det brukar dröja till minst 5 månader innan sådana symptom dyker upp.
 
Men jag ser den!
 
 


Postat av: Alexandra

Spännande! :D Wilma dreglar åtuggar på händerna konstant så jag bara väntar :)

Svar: Får se om hon hinner före, Milayas har iaf inte pickat upp än :)
Patricia

2012-09-12 @ 17:14:19
http://alexandrablomqvist.com
Postat av: Fia

Arvid fick sin första tand tå an va i tridi månan så di kan no om di vill :))

Svar: Javisst kan di :)
Patricia

2012-09-12 @ 19:58:27
http://fiadara.blogspot.com
Postat av: Marika

Jag blev mer eller mindre utskrattad när Adrian var liten och var på 4 månaders kontroll och jag fundera om de kunde va tänderna som spöka. Nej Nej, tänderna kommer nog inte före 6 månaders ålder! 2 dagar senare såg vi första...

Svar: Tycker dom borde vara mindre inrutade vad gäller statistik...
Patricia

2012-09-12 @ 20:42:42
Postat av: Johanna

Alva var också tre månader då hon fick sin första tand. Då hon var 9 månader var vi på första kontrollen till tandvården så sa jag att jag tror att hörntänderna snart pickar fram. Men nä, det trodde nog inte tandsköterskan för de brukar komma runt 2 år men några veckor efter hade hon 2 prydliga hörntänder. Så i bland överensstämmer inte teori och praktik:o)

Svar: Vissa har bara lite mer bråttom än andra :)
Patricia

2012-09-13 @ 11:02:39
Postat av: Bodil

Det är flera gånger som jag inte har varit överens med Alinas rdg tant. Inte just om tänderna men om andra saker..

Svar: Ja tur man inte behöver hålla med dem gällande allt!
Patricia

2012-09-15 @ 14:30:45
http://bloggen.fi/bnissfolk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...