Publicerat: / Allmänt

Mitt liv: Bebis,hästar och luncher...

Ingen sol idag heller... Men de har ju visat sol över helgen så vi hoppas på det!

Igår på morgonen var jag och Juan till VCS för en sista kontroll inför förlossningen. Det bestämdes, eller jag beslutade mig för en vanlig förlossning och inget kejsarsnitt. Så nu hoppas jag att det var rätt att låta dem övertala mig. Men även jag vill ju få chansen att uppleva en vanlig förlossning men jag hoppas höften klarar pärsen! Den har ju ändå klarat diverse fallolyckor av hästryggen under åren :) Även om det satt sina spår.....

Hur som helst, vår lilla bebis mår bara bra och beräknades väga 2700 gram igår i v. 36+3. Var öppen 1 cm men det behöver ju inte betyda något, jag hoppas dock att det betyder att hon kommer snart :)

Var och lunchade med mor på Bistro igår, goda BBQ-ribs och ugnsklyftpotatis samt plättar med grädde och sylt, GOTT! :)
Sen hade jag även besök av C. som ville se vår nya lya och självklart säga hejdå till hästarna som åker imorgon...
Jag har tvättat täcken och schabrak som Wilma (Klippers nya tjej) ska få låna under den tid hon har honom hos sig. Ikväll ska häsrtana ryktas extra noga och sadlar o träns putsas. TUR att man har en snäll sambo som hjälper till med allt som behövs! Bara för ett år sen gick han inte ens i närheten av hästarna :)
Ska bli så spännande att se var Klipper hamnar, Sveipur som ska till Sundom känns ju närmare och tryggare eftersom jag är så van att vistas med alla hästmänniskorna där.
Men det är  ledsamt att veta att hagen kommer att vara så tom..........

Idag skall jag beställa canvas tavlan av mig och Juan med magen i vädret :) Vi har äntligen bestämt oss för vilket fotografi som ska få hänga på väggen. Sen ska vi skicka ett foto i ram också till Holland och hans föräldrar, om inte annat blir det ett tack för den fina klänningen :)
Sen ska det också lunchas med M. när hon ändå råkar ha en dag ledig, man har inte tänkt på hur mycket folk jobbar förrän man själv bara får se på. Jag har ju varit så van att ha fullspäckade dagar att jag aldrig tänkt på det.
Nu har jag ju äntligen vant mig vid att bara vara och känna mig lat utan att känna mig värdelös :)

Dagens stora önskan är att bebis inte vill ut imorgon när det skall flyttas hästar flera hundra kilometer!! Men efter det får det gärna börja hända grejer... :)
Tjingeling! =)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...