Publicerat: / Allmänt

Pekplatta & sångfågel

Vet inte vad andra tycker men det spelar ingen roll.
Milaya spelar spel på vår pekplatta.
Lärande spel... pussel med bokstäver, siffror och hon har även ett med fordon.

Det roliga med det här just idag var att Milaya såg bokstaven B på ett papper och sa genast "Beee"!

I spelet sägs bokstävernas namn när man trycker på dem och det verkar löna sig :)

Sen älskar hon musik och just nu är astrid lindgrens sånger populära, speciellt Idas sommarvisa. Mitt i allt en dag började hon försöka sig på att sjunga den och jag kunde inte alls var hon fått den ifrån. Tills jag sen kom på att vi har den på en cd i bilen...
Men nu navigerar hon själv mellan sina favoritsånger på youtube, på plattan, favoriterna är Astrid Lindgren medleys från Skansen och Lotta på Liseberg.

Jag är nästan säker på att hon om fem-sex år står och håller allsång med Lasse Eriksson, vår lokala kulturnisse ;)


Mor & nyvaken dotter för någon dag sedan...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...