Publicerat: / Allmänt

Älskade djur

Satte mig just ner i soffan efter en jobbkväll. Och fy så jobbigt det är att jobba nuförtiden med den här foglossningen. Förutom det så gillar jag de arbetsturer jag har.

Började diskutera hundar med en av kollegerna innan jag gick hem för kvällen och blev lite sentimental nu efter det. Saknar min/vår hund Milou som fick somna in i början av september 2013...
Även om jag tycker det är ganska skönt att vara "hundfri" så saknar jag ju Den hunden.



Min fina dvärgschnauzer Milou!

Sen saknar jag att ha hästarna hemma. Måste hälsa på dem snart.
Jag saknar också geten Elsa som jag hade för flera flera år sen. Tillsammans med 5 andra getter...
Elsas mamma klarade inte förlossningen själv utan jag fick hjälpa henne på traven. Minns jag hade veterinären från pörtom i telefonluren och han sa du måste stoppa in handen och känna efter frambenen, sen drar du... Sagt och gjort drog jag ut en killing, sen drog jag ut en till...
Den ena tvillingen var missbildad med en S-formad ryggrad så den fick vi ta bort.. Gissar de legat för trångt därinne i värmen... Elsa, mådde bra förutom ett underbett. Mor get, hade däremot inga modersinstinkter och vi blev till sist tvugna att börja flaskmata lilla Elsa. Dag och natt satt jag där hos henne med mjölkflaskan och Elsa trodde hon var en hund. Milou och Elsa blev goda vänner och hon gjorde som han gjorde. Hon tyckte om att köra bil, sitta inomhus i soffan och äta upp mina rabatter. Elsa var med och underhöll dagisbarn och hann delta i ett sportlovsjippo i parken. Men Elsa visade sig vara speciell för hon blev aldrig större än en killing.
Hon var ungefär ett år när hon fick ett anfall och somnade in.... Gissar något invändigt som gick fel. Svårt att veta. Väldigt sorgligt var det iaf.



Elsa fick även vara på bild i ÖP :)

Haft många lite speciella djur. Katten Hugo Morris som försvann för något år sedan och vet fortfarande inte vad som hände med honom. Han var en såndär väldigt gosig figur.
Katten vi har nu är väldigt lik i sättet och kanske ännu snällare. Milaya får göra vad som helst med Chili kissen.

Är man en djurmänniska så är man... Kan inte tänka mig ett liv utan djur omkring mig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...