Publicerat: / Allmänt

Måla hela världen...

... lilla mamma!

En gång i tiden gick jag målarkurser, gick t.o.m. konstlinjen på söff ett år och målade faktiskt några tavlor som idag hänger på väggar.
Men det var i tonåren. Sen dess har mitt målande varit väldigt sporadiskt...

Jag har helt enkelt varken haft inspiration eller tid.
Ikväll, efter att ha köpt mera akrylfärg till mig själv i julklapp, tog jag äntligen fram ett par målardukar och började på.




Gillar bäst att måla med kniv, sk. målarkniv och har mer och mer börjat tänka i abstrakta banor.
Men eftersom det är så otroligt sällan jag målar, tredje gången nu sedan Milaya föddes, så är jag först tvungen att offra några dukar på att "lära känna knivarna". Minnas hur de beter sig beroende på hur man använder dem...
Dessa två tavlor blev resultatet av kvällens övande.




Nu skulle jag såklart vilja måla mer men stora dukarna är slut och den vita färgen också nästan! Så nu behövs en tur till stan, igen...

Juan gillade den större och vill ha den på väggen, i mina egna ögon blev den inte alls något att ha. Så nu får jag nog se till att måla någon bättre för honom att hänga upp ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...